Periodisme local i global amb mirada valenciana, plural i compromesa amb els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Segueix-nos a Google

Protecció Civil alerta de perill extraordinari per pluges a Castelló i València: eviteu els desplaçaments

✉️ Enviar per correu

El missatge rebut als mòbils anuncia avisos taronja des de les 14.00 hores i rojos a partir de les 18.00 d’este dijous. AEMET preveu pluges molt fortes i persistents també durant la primera meitat de divendres.

Protecció Civil ha advertit la població d’una situació de «perill extraordinari» davant els avisos meteorològics de nivell roig per pluges a l’interior nord i als litorals de Castelló, així com als litorals de la província de València.

La captura del missatge rebut als telèfons, datada hui, dijous 1 d’octubre, a les 10.02 hores, situa l’inici dels avisos taronja a les 14.00 hores i l’activació del nivell roig a partir de les 18.00 hores.

La crida a la població és directa: manteniu-vos atents als avisos, eviteu els desplaçaments i allunyeu-vos dels llits de rius i barrancs.

El risc continuarà durant la nit i divendres

L’avís especial d’AEMET preveu precipitacions localment molt fortes en punts de Castelló, València, el litoral nord d’Alacant i el sud de Tarragona. Poden ser especialment persistents al final de dijous i durant la primera meitat de divendres 2 d’octubre, sobretot als litorals i prelitorals.

En les zones més afectades es podrien superar els 150 litres per metre quadrat en menys de sis hores. L’agència advertix que els ruixats poden provocar inundacions sobtades en zones baixes, rierols i rambles.

Davant esta previsió, la població ha de seguir les actualitzacions d’AEMET, Emergències de la Generalitat i els ajuntaments. Els nivells d’avís i les zones afectades poden canviar amb l’evolució de l’episodi.

#AlertaMeteorològica #PlugesIntenses #ProteccióCivil

Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria