L’escola rep la distinció municipal i la batukada guanya la votació popular amb 75 vots. Els guardons es lliuraran el 9 d’Octubre, a les 11.30 hores, al Saló de Plens.
El CRA Alt Carraixet – Col·legi Mestre Ferran Zurriaga i la Batukada Alí-Maimó rebran els Premis Nauiba 2026 d’Olocau. El lliurament tindrà lloc durant l’acte institucional del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, segons ha anunciat l’Ajuntament.
El consistori ha elegit el col·legi per la seua vinculació amb la història del municipi i pel seu treball en defensa de l’educació pública i de qualitat. En la motivació del reconeixement, destaca la tasca de l’equip docent i un model educatiu que situa l’alumnat al centre, arrelat al territori i que promou el coneixement i l’estima per la natura i el patrimoni històric.
La Batukada Alí-Maimó ha guanyat la categoria d’elecció popular. La candidatura, presentada per ACTO, l’Associació Cultural i Teatral d’Olocau, ha rebut 75 vots: 31 presencials i 44 telemàtics.
L’altra proposta, la Capella de Santa Ana de Pedralvilla, presentada per l’Associació de Veïns de Pedralvilla, ha obtingut 35 vots, dels quals 4 han sigut presencials i 31 telemàtics. D’acord amb les dades municipals, les dos candidatures han sumat 110 vots.
L’Ajuntament destaca de la batukada la participació en els actes festius del poble i el compromís amb iniciatives en defensa de la igualtat, la tolerància i la pau. També assenyala les actuacions del col·lectiu en altres municipis, on dona a conéixer el nom d’Olocau.
El consistori i la Regidoria de Participació Ciutadana han felicitat les dos entitats per la seua contribució a la vida del municipi.
#Olocau #PremisNauiba #9dOctubre
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria
![]() |
| Premis Nauiba 2026- Olocau |
