Periodisme local i global amb mirada valenciana, plural i compromesa amb els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Segueix-nos a Google

«L’abraçada dels cucs» va acostar a Olocau una mirada sobre el suïcidi i l’esperança

✉️ Enviar per correu


Unes 70 persones van assistir a la lectura teatralitzada de Cactus Teatre a la Casa de la Cultura, en una vesprada dedicada a trencar el silenci sobre el suïcidi.

Parlar del patiment emocional pot resultar difícil. «L’abraçada dels cucs» va acostar esta realitat al públic d’Olocau a través d’una història que combina l’humor, l’amistat i l’esperança. La Casa de la Cultura va acollir la lectura teatralitzada de la companyia valenciana Cactus Teatre, amb una assistència d’unes 70 persones, segons la informació facilitada.

La Regidoria de Sanitat va organitzar l’activitat amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, que es commemora el 10 d’octubre. La proposta va situar el suïcidi al centre de la representació, amb una mirada sobre el patiment de les persones i l’estigma que sovint l’acompanya.

Sergio Caballero, responsable de la direcció, i Paula Llorens, autora del text, interpreten dos pacients que comparteixen habitació d’hospital. A través de la relació entre els personatges, esta tragicomèdia aborda el suïcidi de manera directa i planteja una història d’amistat que deixa espai a l’esperança. L’obra busca qüestionar els tabús i afavorir una conversa sobre una realitat que massa sovint queda silenciada.

La regidora Olga Brínquez va presentar la funció i va destacar la necessitat de promoure la conscienciació sobre salut mental mitjançant iniciatives culturals com esta. Entre les persones assistents també hi havia l’alcalde, Antonio Ropero, i la regidora Desa Vilaplana.

En acabar, Ropero va felicitar l’equip «per una excel·lent representació, que plasma a la perfecció el gran valor de la cultura com a eina de sensibilització donant visibilitat a temes de tanta rellevància com la salut mental i el suïcidi».

#Olocau #SalutMental #Cultura

Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria