La nova víctima reconeguda és una veïna de Catarroja que va morir quasi un mes després de les inundacions per les lesions patides en una caiguda quan l’aigua va entrar a sa casa.
La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal sobre la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 ha elevat a 233 el nombre oficial de víctimes mortals de les riuades a la província de València. La nova incorporació correspon a una dona que va morir el 28 de novembre d’aquell any a l’Hospital La Fe.
La víctima, veïna de Catarroja, havia patit una hemorràgia intracranial derivada d’un hematoma subdural després de caure quan l’aigua va entrar al seu domicili durant la barrancada. La resolució dictada el 28 de setembre establix la relació entre les lesions patides durant la inundació i la mort posterior.
Amb esta incorporació, el recompte judicial passa de 232 a 233 persones mortes com a conseqüència de la dana.
La xifra ja havia augmentat el 2 de setembre, quan la instructora va reconéixer com a víctima una veïna de Guadassuar amb insuficiència respiratòria crònica. La inundació de sa casa i el tall del subministrament elèctric la van deixar sense l’oxigen que necessitava. La dona va morir el 6 de novembre de 2024.
Abans, el 13 de juliol, el jutjat havia incorporat també al recompte un home que va morir d’un infart agut de miocardi a Benetússer el mateix 29 d’octubre de 2024.
L’actualització del balanç arriba quan falta un mes per al segon aniversari de la dana i mentre continua oberta a Catarroja la causa penal que investiga la gestió de l’emergència.
#DANA #Catarroja #València
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria
