La instructora de Catarroja reconeix com a víctima una dona que va morir el 6 de novembre de 2024 després de quedar-se sense oxigen durant la inundació.
La titular de la plaça número 3 de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Catarroja ha elevat a 232 el nombre oficial de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024. La nova víctima reconeguda és una dona d’edat avançada, veïna de Guadassuar, que patia una insuficiència respiratòria crònica greu.
La inundació del seu domicili va interrompre el subministrament elèctric i va deixar sense funcionament la màquina que li proporcionava l’oxigen i la ventilació mecànica que necessitava. Els bombers i alguns veïns la van rescatar al migdia del 30 d’octubre de 2024, l’endemà de la barrancada.
La dona va ser traslladada a una residència del municipi, on va poder ser reanimada. Posteriorment, una ambulància la va evacuar fins a l’Hospital de la Ribera, on va morir el 6 de novembre de 2024.
L’auto judicial, notificat a les parts el 2 de setembre de 2026, incorpora un informe forense segons el qual la interrupció de l’oxigenoteràpia i de la ventilació mecànica provocada per la DANA va actuar «com un factor desencadenant de la descompensació respiratòria aguda que motivà l’ingrés hospitalari» de la dona.
La magistrada conclou que existeix una relació de causalitat entre la interrupció del subministrament d’oxigen i la descompensació respiratòria que va patir. Per este motiu, inclou la dona entre les víctimes de la DANA objecte de la investigació en les diligències prèvies.
La resolució no és ferma i pot ser recorreguda en reforma i/o apel·lació.
#DANA #Guadassuar #PaísValencià
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria
