La huitena edició del festival reunirà Vira León Swingtet, Marquina-Selfa Trio i Keith Dunn Blues Duo del 9 al 11 de juliol.
El Ribajazz 2026 torna al Castell de Riba-roja de Túria amb tres concerts a l’aire lliure del 9 al 11 de juliol. La huitena edició del festival començarà cada nit a les 22.00 hores i reunirà swing, jazz contemporani i delta blues en un dels espais patrimonials més reconeixibles del municipi.
El cicle està organitzat per l’Ajuntament de Riba-roja de Túria i manté una fórmula que combina música en directe i patrimoni en les nits de juliol. Les entrades tenen un preu de 12 euros per concert i es poden comprar de manera anticipada a través de les plataformes de venda indicades pel consistori, o en taquilla el mateix dia de l’actuació, només en efectiu.
Tres concerts al Castell
La programació s’obrirà el dijous 9 de juliol amb Vira León Swingtet, una formació de jazz swing que portarà al Castell un repertori inspirat en l’època daurada del gènere. El grup és l’evolució d’Aguardiente Swing, banda amb més de 15 anys de recorregut pel circuit estatal de jazz, i suma la veu de Vira León amb les guitarres de Daniel Barbieri i Santi Djangomanouche.
El divendres 10 de juliol serà el torn de Marquina-Selfa Trio. La seua proposta se situa en el jazz contemporani, amb una lectura més lliure del gènere, marcada per la improvisació, la creativitat i una sensibilitat musical pensada per a escoltar de prop, sense grans artificis.
El festival es tancarà el dissabte 11 de juliol amb Keith Dunn Blues Duo, dedicat al delta blues. Dunn està presentat en la programació com un referent internacional d’este estil i oferirà una nit centrada en les arrels de la música afroamericana, amb el blues més directe com a fil conductor.
Música d’estiu en un espai patrimonial
El regidor d’Art i Cultura, José Manuel Vila, ha subratllat que el Ribajazz «ens convida a viure l’ací i l’ara envoltats en la improvisació d’una música que respira autenticitat; tot en un marc incomparable com és el nostre Castell, vorejat pel Túria».
Les entrades anticipades es poden adquirir a través de les passarel·les de pagament de l’Ajuntament de Riba-roja i de Vivaticket. Els concerts començaran a les 22.00 hores els dies 9, 10 i 11 de juliol.
#Ribajazz #RibarojaDeTuria #Jazz
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria


