Les inversions inclouen una sala polivalent, un depòsit d’aigua, obres de pavimentació, un mural i mobiliari per a un observatori astronòmic.
La Diputació de València ha aprovat nous projectes a Alpuente, Losa del Obispo i Sot de Chera, a la Serranía, i a Casas Altas, Castielfabib i Vallanca, al Rincón de Ademuz, dins de l’últim decret del Pla Obert. El paquet forma part d’una resolució amb 15 actuacions i 2,3 milions d’euros que també reserva inversions per al Camp de Túria i per al Villar.
A Alpuente, l’Ajuntament podrà adequar la sala polivalent de la Casa de la Cultura amb una aportació provincial de 139.000 euros. A Losa del Obispo s’ha aprovat la construcció d’un depòsit d’aigua potable amb capacitat per a 224 metres cúbics. Sot de Chera, per la seua banda, destinarà els fons concedits a adquirir una caseta de telefonia.
Les inversions de la Serranía incloses en este decret sumen 574.000 euros. Dins d’eixa quantitat figura també, de manera individualitzada, el projecte del Villar: 336.000 euros per a substituir la gespa artificial del camp de futbol municipal.
Quatre projectes repartits entre Casas Altas, Castielfabib i Vallanca
El Rincón de Ademuz concentra quatre actuacions en tres municipis. Casas Altas en té dos: la creació d’un mural a la façana del pavelló municipal i la millora de la pavimentació a la carretera València-Ademuz.
A Castielfabib, la Diputació finançarà treballs de pavimentació a la plaça Barrio del Medio d’Arroyo Cerezo. Vallanca completa este bloc amb la instal·lació de mobiliari destinat al seu observatori astronòmic.
La resolució incorpora també set projectes al Camp de Túria, repartits entre Vilamarxant, Marines, Olocau, Nàquera i Serra, amb una inversió conjunta de 1,54 milions d’euros.
La partida més elevada d’este grup correspon a Marines, amb 589.000 euros per a reurbanitzar els carrers Miguel Hernández, Gátova i Colón. Vilamarxant compta amb dos inversions: 128.000 euros per a reformar el col·legi Horta Major i 354.000 per a millorar zones verdes del carrer Sant Jaume, la plaça del Pilar, el carrer Mariano Benlliure i el carrer Puçol.
A Olocau està prevista la renovació de la xarxa d’aigua potable en diversos carrers de les urbanitzacions de la Lloma i Rocha de Quito. Nàquera reformarà el parc urbà del carrer Alqueria, mentre Serra actuarà en els camins de la Serrà i Potrillos i en la urbanització de la plaça del Castell.
Els 15 projectes del Camp de Túria, la Serranía i el Rincón de Ademuz sumen 2,3 milions d’euros. Tots formen part d’un nou decret del Pla Obert que, en el conjunt de la província, destina set milions a 45 projectes presentats per 35 ajuntaments i tres mancomunitats de 14 comarques.
Segons les dades facilitades per la Diputació, el Pla Obert acumula 1.228 projectes aprovats i una inversió global de 191 milions d’euros. La vicepresidenta i responsable de Cooperació, Natàlia Enguix, assenyala que els ajuntaments han incrementat el ritme de presentació de propostes i que la institució està aprovant almenys un decret mensual amb noves inversions.
#LaSerranía #RincóndeAdemuz #PlaObert
Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria
