El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

El Folkestiu continua hui a Bétera amb música tradicional, dansa i cultura popular

✉️ Enviar per correu


La 14a edició segueix este divendres 17 de juliol a la plaça del Mercat després d'una primera nit marcada per la calor i continuarà dissabte amb música, patrimoni i activitats familiars.

El Folkestiu va arrancar este dijous 16 de juliol a Bétera, en una jornada marcada per la calor, i continua hui divendres amb l'homenatge als grups de balls tradicionals del municipi i una nova nit de música a la plaça del Mercat.

La Mostra de Música i Cultura Popular arriba enguany a la 14a edició amb una programació que combina música d'arrel, dansa, patrimoni i propostes per a públic familiar. Després de l'obertura de dijous, el festival seguirà fins dissabte, quan una ruta ciclista fins a la Torre Bofilla se sumarà per primera vegada a les activitats.

La primera nit va tindre com a protagonista Sons d'Embat, el grup liderat per Pau Barberà, que va presentar «Un vent manxaire». L'acordió diatònic va ocupar un lloc central en una proposta que recupera melodies i tradicions musicals de diferents territoris amb percussions ibèriques i flautes.

Abans de l'inici de la programació principal, el Folkestiu ja havia tingut una primera presa de contacte el 9 de juliol als jardins de la Masia del Suís. Allí es va presentar l'edició de 2026 i es va celebrar el concert «Fines herbes, mel i romer», amb Maria Moreno, Miquel Pérez, Antonio Sánchez, Cristóbal Rentero i Jordi Moreno.

El Folkestiu continua hui amb un homenatge als balls tradicionals de Bétera

La programació torna este divendres 17 de juliol a la plaça del Mercat. A les 20.00 hores, Bétera retrà homenatge a tres formacions vinculades als balls tradicionals del municipi: la Rondalla i Balladors Pensat i Fet, el Grup de Danses Gran Via de l'Est i l'Associació Cultural l'Aljama de Bétera.

Les tres entitats rebran un reconeixement per la seua aportació al patrimoni cultural i musical local.

Més tard, a les 22.30 hores, serà el torn d'Àlex Torres, Teresa Segarra i la Ronda de la Fortuna. El seu repertori acostarà a la plaça ritmes i melodies vinculats a les comarques de Castelló i als bureos, les trobades tradicionals de música i ball popular.

L'alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha assenyalat, en la informació difosa per l'Ajuntament, que el Folkestiu és «una oportunitat única de gaudir de les nostres tradicions en un ambient festiu excepcional» i ha destacat la continuïtat que ha aconseguit la mostra dins de la programació cultural d'estiu del municipi.

La regidora de Turisme, María Benimeli, ha posat l'accent en les novetats incorporades enguany. Entre elles figuren el concert celebrat als jardins de la Masia del Suís i la ruta ciclista programada per a dissabte.

Dissabte, una ruta fins a Bofilla abans de tornar a la plaça del Mercat

L'última jornada del Folkestiu començarà amb una de les novetats d'esta edició. Des de l'Albereda Escultor Ramon Inglés eixirà una ruta ciclista fins a la Torre Bofilla, on està prevista una visita guiada a càrrec de l'arqueòleg Josep Burriel.

El recorregut portarà els participants fins al jaciment arqueològic d'origen islàmic situat al terme de Bétera abans que la programació torne, ja de vesprada, al centre del municipi.

A les 18.00 hores començarà a la plaça del Mercat la tercera edició de l'Encontre de Dibuixants. La convocatòria reunirà persones aficionades al dibuix i la pintura per a retratar carrers, racons i escenes del centre històric.

Una hora després, a les 19.00, Rodamons Teatre representarà «Bestioles i bestioletes: amics en el camí», una proposta familiar de teatre, música i dansa amb personatges elaborats a partir de materials reciclats.

La música tornarà a tancar la jornada. A les 23.00 hores pujarà a l'escenari Urbàlia Rurana amb «35 anys i avant», un directe amb el qual la formació repassa la seua trajectòria a través d'un repertori vinculat a la música popular valenciana i mediterrània.

#Bétera #Folkestiu2026 #CulturaPopular

Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria

folk Estiu.arxiu