El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Brussel·les desbloqueja 846 milions per a reconstruir les zones afectades per la dana


Brussel·les desbloqueja 846 milions per a reconstruir les zones afectades per la dana

La Comissió Europea ha desbloquejat 846 milions del Fons de Solidaritat per a reconstruir les zones afectades per la dana d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana.

La partida se suma als 100 milions d’euros que Brussel·les ja va avançar en març de 2025 per a les primeres operacions de recuperació. Amb este nou pagament, Espanya rebrà en els pròxims dies el gros de l’ajuda europea prevista després d’una catàstrofe que va deixar 230 morts i danys greus en pobles sencers.

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha situat la dana valenciana en una dimensió comunitària. «Les inundacions de València van ser una tragèdia europea», ha afirmat en el comunicat amb què l’Executiu comunitari ha anunciat el pagament.

Von der Leyen ha explicat que els fons serviran per a «reconstruir allò que el desastre va destruir» i ha definit el suport com una «expressió concreta de la solidaritat de la Unió Europea» amb les persones que encara suporten «el pes de la pèrdua i el dolor».

Una de les majors ajudes europees després d’una catàstrofe

La Comissió Europea havia fixat en 945 milions d’euros la contribució possible de les arques comunitàries per a Espanya després d’avaluar en detall l’impacte de la dana d’octubre de 2024. El Consell de la UE i el Parlament Europeu van validar eixe càlcul, un pas imprescindible perquè el pagament poguera desbloquejar-se.

Amb l’aprovació dels 846 milions, la dana valenciana rep la segona major assignació aprovada fins ara pel Fons de Solidaritat de la Unió Europea en resposta a una catàstrofe. La primera part, de 100 milions, ja havia arribat com a avançament per a afrontar les necessitats més urgents després de les inundacions.

Els diners podran destinar-se a la reparació d’infraestructures crítiques, com carreteres, ponts, xarxes d’aigua i sistemes d’energia. També serviran per a finançar allotjament temporal per a persones desplaçades, actuacions de neteja a gran escala, retirada d’enderrocs i treballs de descontaminació ambiental.

Una part de la partida mirarà també cap a la prevenció. Brussel·les contempla inversions en xarxes de drenatge, riberes de rius i mecanismes d’alerta primerenca. La conservació de llocs de patrimoni cultural afectats per la catàstrofe figura igualment entre les despeses que podran cobrir-se amb esta ajuda europea.

#DanaValenciana #ComunitatValenciana #FonsDeSolidaritatUE

Font (EP)

Publicat per AGORACT en Crònica Camp de Túria