El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Més de 260 càrrecs directius de centres educatius valencians signen la dimissió en suport a la vaga docent indefinida


#Educació #VagaDocent #ComunitatValenciana

Més de 260 càrrecs directius de centres educatius valencians han firmat la dimissió en suport a la vaga indefinida del professorat, iniciada l’11 de maig.

La protesta docent ha fet un pas més a la Comunitat Valenciana. Més de 260 integrants d’equips directius de centres educatius han firmat ja la seua dimissió en suport a la vaga indefinida del professorat, que es manté des del passat 11 de maig. Este divendres, la mobilització es va traslladar a les portes de les Corts Valencianes, on sindicats docents i representants de centres es van concentrar per reclamar que la Conselleria d’Educació torne a negociar.

Jaume Olmos, director del CRA Benavites-Quart de les Valls, va acudir a la concentració amb el seu escrit de dimissió a la mà. Allí va explicar que li agradaria poder traslladar personalment a la consellera d’Educació, Carmen Ortí, els motius d’una decisió que, segons va dir, prenen «per dignitat», «per coherència» i «amb el cap ben alt».

Olmos va defensar que hi ha motius «més que de sobra» perquè Educació continue negociant amb els sindicats. Els equips directius, va remarcar, no volen «continuar tapant forats» que, segons denuncien, està deixant la Conselleria. La llista de mancances que assenyalen és llarga i concreta: infraestructures, personal i atenció a l’alumnat. El que acaba caient sobre els centres quan l’administració no arriba.

Durant el matí es van celebrar claustres en diferents centres i, a primera hora de la vesprada, ja eren 260 les dimissions firmades per directors i altres membres d’equips directius. Els sindicats confiaven a arribar a les 300.

«Açò no va de color polític, som mestres de peu que estem defensant l’escola dia a dia, que estem intentant donar el millor per als nostres alumnes», va afirmar Olmos. El director va insistir que demanar més recursos per a l’educació és «de sentit comú» després de «deu anys de promeses». I ho va rematar sense volta de fulla: «No podem aguantar més».

Un grup de representants del personal docent va entrar després a les Corts Valencianes per intentar registrar la caixa amb els escrits de dimissió recollits fins al moment, alguns dels quals s’havien incorporat allí mateix, durant la concentració. El personal del parlament, però, els va comunicar que no podien presentar-los allí perquè no anaven dirigits a la Mesa de les Corts.

La previsió ara és portar eixes dimissions a la Conselleria d’Educació. Segons va explicar el director del CRA Benavites-Quart de les Valls, la intenció és fer-ho previsiblement dilluns, si finalment es convoca eixe dia la mesa per a reprendre les negociacions.

Redacció AGORACT Font: EFE


M.B de EFE