La banda dirigida per Juan Carlos Civera aconseguix el primer premi i menció d’honor en la Secció Primera amb 369 punts i també rep el guardó a la millor interpretació de l’obra obligada al Palau de la Música
La Unió Musical de Benaguasil s’ha imposat en la Secció Primera del 49é Certamen de Bandes de la Diputació de València després d’aconseguir la màxima puntuació del jurat en una jornada celebrada al Palau de la Música de València.
La banda del Camp de Túria, dirigida per Juan Carlos Civera, va obtindre 369 punts del jurat presidit per la directora d’orquestra i compositora Mercedes Padilla. A més del primer premi i la menció d’honor, la societat musical també es va endur el premi Musical Campos a la millor interpretació de l’obra obligada, «Reminiscències», de Josep Vicent Egea.
Per a la peça lliure, la Unió Musical de Benaguasil va interpretar «Second Symphony», d’Alfred Reed, en una competició de la Secció Primera reservada a bandes d’entre 70 i 90 músics. En esta categoria també participaren la Lira i Casino Carcaixentí Societat Musical i Recreativa i la Unió Musical de Bocairent, que van rebre igualment primers premis amb 350,5 i 321 punts respectivament.
El diputat de Bandes de Música de la Diputació de València, Ricardo Gabaldón, va destacar «l’altíssim nivell» de les agrupacions participants i va assenyalar que el certamen mostra «el potencial bandístic de la província».
El concurs va arrancar dissabte de matí amb la Secció Quarta, destinada a societats musicals de fins a 40 integrants. L’Agrupació Musical Sant Isidre va ser la vencedora amb 349 punts, resultat que li va donar el primer premi i la menció d’honor.
La formació dirigida per Rafael Lasso va interpretar «Kraken», d’Hugo Chinesta, com a obra lliure. Va superar l’Associació Música Jove de Benimaclet, que va obtindre 273,5 punts, i la Unión Musical San Roque de Villargordo del Cabriel, amb 261,5 punts. Les dos agrupacions van rebre el segon premi del jurat.
L’Agrupació Musical Sant Isidre també va aconseguir el premi Musical Campos a la millor interpretació de l’obra obligada amb «Xerebulta», de Gaspar Genovés Pitarch.
La programació del certamen continua diumenge amb la Secció Tercera, per a bandes d’entre 40 i 50 músics. Està previst que participen l’Agrupació Musical Santa Cecília d’Ador, la Unió Musical de Moncada i la Unió Artística Musical de Vilamarxant.
Per la vesprada serà el torn de la Secció Segona, destinada a agrupacions d’entre 50 i 70 integrants. Hi actuaran la Societat Unió Musical de Quartell, la Sociedad Instructiva del Obrero Agrícola Musical de Benimàmet i l’Associació Cultural «Tot per la Música» d’Ontinyent.
Les actuacions poden seguir-se en directe a través del canal de YouTube de la Diputació de València.
El jurat d’esta edició està presidit per Mercedes Padilla i integrat pel musicòleg i director Francisco Zacarés, el director i compositor italià Maurizio Colasanti, el director Cristóbal Soler i Salvador Vázquez, director titular i artístic de l’Orquestra de Còrdova.
Pel que fa als premis, la banda amb més puntuació en Primera Secció rep 5.500 euros; en Segona, 4.500; en Tercera, 3.500; i en Quarta, 2.500 euros. Les mencions d’honor sumen mil euros addicionals.
A més, totes les societats musicals participants reben ajudes per participació: 7.000 euros en Primera Secció i 6.000, 5.000 i 4.000 euros en la resta de categories.
Ricardo Gabaldón també va remarcar que l’edició d’enguany ha completat totes les categories i fins i tot hi ha bandes en reserva. El diputat va apuntar que això suposa «un gran preàmbul» per al certamen de 2027, any en què el concurs arribarà al mig segle d’història.
Redacció Crònica
