El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

CSIF alerta de quiròfans tancats a Llíria i l’Arnau pel trasllat d’anestesistes a La Fe


#Sanitat #Llíria #ComunitatValenciana

El sindicat denuncia suspensions d’operacions, retards i més llistes d’espera, i reclama aturar de manera immediata els trasllats de professionals cap a La Fe

Els quiròfans comencen a parar i les operacions a moure’s de data. És l’efecte que, segons CSIF, ja està provocant el trasllat d’anestesistes des dels hospitals Arnau de Vilanova i Llíria cap a La Fe. El sindicat parla clar: menys personal en origen està traduint-se en menys activitat quirúrgica.

La central sindical ha registrat un escrit davant la Conselleria de Sanitat on demana la paralització immediata d’estos trasllats. La decisió s’ha pres dins de l’àmbit de l’Agrupació Sanitària Interdepartamental (ASI) València Sud per a cobrir places que havien quedat desertes en una convocatòria específica a l’Hospital La Fe.

CSIF rebutja la mesura i apunta directament al plantejament inicial. Les places de La Fe, segons el sindicat, no es van cobrir perquè no oferien condicions adequades o atractives. A partir d’ahí, consideren que moure professionals d’altres hospitals no resol el problema de fons. El que fa és traslladar-lo d’un lloc a un altre.

Esta decisió, expliquen, arriba en centres que ja treballen amb plantilles ajustades. La conseqüència és immediata: intervencions que estaven programades amb data assignada passen a reprogramar-se, amb el consegüent retard per als pacients.

El sindicat també advertix que no es tracta d’una actuació puntual. Entén que és una reorganització de caràcter estructural, amb impacte tant en l’assistència com en les condicions laborals. Per això sosté que la mesura hauria d’haver-se negociat en Mesa Sectorial, cosa que —segons denuncia— no s’ha produït.

En paral·lel, posa el focus en els professionals afectats. El trasllat modifica el seu centre de treball, dificulta la conciliació personal i familiar i altera el funcionament dels equips. “No es pot exigir disponibilitat total com si el destí fora irrellevant”, assenyalen des del sindicat.

CSIF insisteix en la falta de negociació i transparència en tot el procés. Reclama la convocatòria urgent de la Mesa Sectorial per abordar tant esta decisió com el dèficit estructural d’especialistes que arrossega el sistema.

Al mateix temps, exigix mesures concretes per a cobrir les places de La Fe sense afectar altres hospitals. I demana un informe detallat que pose xifres a l’impacte assistencial que ja s’està produint, mentre reclama que es respecten els drets laborals i la conciliació dels professionals implicats.

Redacció Crònica