Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Olocau inaugura l’Espai Jove al costat del Llavador Municipal amb activitats per a la joventut



#Olocau #EspaiJove #CampDeTúria

El projecte, impulsat per Olocau Viu i finançat en els Pressupostos Participatius de 2025, obri un nou punt d’activitat juvenil en una zona recentment rehabilitada del municipi

El nou local, ubicat en l’antic escorxador, comença la seua activitat amb teatre, participació veïnal i una primera reunió prevista per al 17 d’abril.

Esta vesprada, Olocau ha obert les portes del seu nou Espai Jove, un local situat al costat del Llavador Municipal que començarà a acollir activitats dirigides als joves del municipi. L’espai està pensat per a oferir propostes culturals, formatives i d’oci, i també per a servir com a punt de trobada.

La iniciativa ha partit de l’associació Olocau Viu, que va presentar el projecte als Pressupostos Participatius de 2025. La proposta va obtindre el major suport en la fase de votació, fet que ha permés finançar la posada en marxa del local.

L’obertura d’este espai se situa dins d’un conjunt d’actuacions recents en la mateixa zona del poble. En els últims anys s’han executat treballs de restauració del Llavador Municipal, s’ha condicionat l’antic escorxador —ara destinat a l’Espai Jove—, s’ha intervingut en la Fonteta Joana o Els Xorrets, s’ha construït un pàrquing públic annex i s’ha adequat la Senda dels llidoners.

A l’acte han assistit nombrosos veïns i veïnes, així com membres de la corporació municipal. Entre ells, l’alcalde Antonio Ropero i els regidors Eddy Pérez, Desa Vilaplana, Pascual Esteve, Olga Brínquez, Salvador Navarret, María José García Pitarch i Alejandro Gómez.

Durant la inauguració, Antonio Ropero i Patricia Ramos, presidenta d’Olocau Viu, han intervingut per a explicar l’origen del projecte i animar als joves a participar en les activitats i aportar idees per al funcionament del nou espai.

Després dels parlaments, el Taller de Teatre per a Joves de l’Associació Cultural i Teatral d’Olocau (ACTO) ha representat dos peces. La resposta del públic ha obligat a fer dos passes de la funció, amb una assistència elevada durant tota la vesprada.

L’acte ha continuat a l’exterior, al Barranc d’Olocau, on els assistents han compartit un berenar.

El nou Espai Jove celebrarà la seua primera reunió el pròxim divendres 17 d’abril a les 19:15 hores. Les persones interessades poden enviar propostes a través del correu electrònic olocauviu@gmail.com o per WhatsApp al número 722 80 27 66.

Redacció Crònica