Diputació de València estabilitza l’accés al barranc de Deula en Serra Diputació de València estabilitza l’accés al barranc de Deula en Serra
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Diputació de València estabilitza l’accés al barranc de Deula en Serra


Leer en castellano


#Serra #DiputacióDeValència #MediAmbient

Les obres estabilitzen el talús amb malla d’acer i vegetació autòctona per a garantir el pas d’emergències i frenar l’erosió del terreny

El camí havia perdut amplària per la degradació del talús i dificultava el pas de vehicles d’intervenció en una zona forestal sensible.

El camí d’accés al barranc de Deula, en el terme municipal de Serra, ja torna a tindre una amplària operativa després de mesos amb el pas condicionat per l’erosió del talús. La Diputació de València ha acabat en març una intervenció centrada a estabilitzar el terreny i evitar nous despreniments.

Els problemes venien de lluny. El talús havia anat cedint i reduint la zona de pas fins a comprometre la circulació de vehicles, especialment els d’emergència i extinció d’incendis, en una àrea forestal on este accés resulta clau.

Per a corregir-ho, els treballs s’han basat en una actuació de bioenginyeria. S’han col·locat 240 metres quadrats de malla d’acer, fixada amb piquetes, i posteriorment s’ha cobert amb terra vegetal. Esta base permet la revegetació natural i reforça l’estabilitat del terreny.

A continuació, s’han introduït espècies autòctones com romer, retama, arboç i llorer, amb la idea que siguen elles mateixes les que consoliden el sòl amb el temps.

El diputat de Medi Ambient, Avelino Mascarell, ha explicat que «este sistema no només contribuïx a frenar el procés erosiu i millorar l’estabilitat del talús, sinó que també afavorix la integració paisatgística de l’actuació, respectant l’entorn natural i promovent la recuperació de la coberta vegetal».

Mascarell també ha assenyalat que «esta actuació permet recuperar un accés fonamental per a garantir la intervenció dels serveis d’emergències en una zona especialment sensible des del punt de vista forestal».

L’obra ja està recepcionada, ha tingut una duració pròxima als tres mesos i ha suposat una inversió total de 70.841,10 euros.

Redacció Crònica



Llegir en valencià

En Castellano

La Diputación de Valencia estabiliza el acceso al barranco de Deula en Serra para emergencias

#Serra #DiputaciónDeValencia #MedioAmbiente

Las obras estabilizan el talud con malla de acero y vegetación autóctona para garantizar el paso de emergencias y frenar la erosión del terreno

El camino había perdido anchura por la degradación del talud y dificultaba el paso de vehículos de intervención en una zona forestal sensible.

El camino de acceso al barranco de Deula, en el término municipal de Serra, ha recuperado su anchura operativa tras meses con el paso condicionado por la erosión del talud. La Diputación de Valencia ha finalizado en marzo una intervención centrada en estabilizar el terreno y evitar nuevos desprendimientos.

Los problemas venían de lejos. El talud había ido cediendo y reduciendo la zona de paso hasta comprometer la circulación de vehículos, especialmente los de emergencias y extinción de incendios, en un área forestal donde este acceso resulta clave.

Para corregirlo, los trabajos se han basado en una actuación de bioingeniería. Se han colocado 240 metros cuadrados de malla de acero, fijada con piquetas, y posteriormente se ha cubierto con tierra vegetal. Esta base permite la revegetación natural y refuerza la estabilidad del terreno.

A continuación, se han introducido especies autóctonas como romero, retama, madroño y laurel, con la idea de que sean ellas mismas las que consoliden el suelo con el tiempo.

El diputado de Medio Ambiente, Avelino Mascarell, ha explicado que «este sistema no solo contribuye a frenar el proceso erosivo y mejorar la estabilidad del talud, sino que también favorece la integración paisajística de la actuación, respetando el entorno natural y promoviendo la recuperación de la cubierta vegetal».

Mascarell también ha señalado que «esta actuación permite recuperar un acceso fundamental para garantizar la intervención de los servicios de emergencias en una zona especialmente sensible desde el punto de vista forestal».

La obra ya ha sido recepcionada, ha tenido una duración cercana a los tres meses y ha supuesto una inversión total de 70.841,10 euros.

Redacción Crónica

Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal