Olocau reivindica la igualtat en el 8M amb un recorregut pels carrers i una exposició d'art feminista Olocau reivindica la igualtat en el 8M amb un recorregut pels carrers i una exposició d'art feminista
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Olocau reivindica la igualtat en el 8M amb un recorregut pels carrers i una exposició d'art feminista



#8M #Olocau #DiaInternacionalDeLaDona

El municipi de la Calderona uneix reivindicació i art en una jornada amb àmplia participació del teixit associatiu, el veïnat i la corporació municipal

Olocau ha commemorat el Dia Internacional de la Dona amb un recorregut per la igualtat i la presentació d'una exposició col·lectiva amb perspectiva feminista a la Torre de Pardines.

Olocau ha commemorat el Dia Internacional de la Dona amb un recorregut per la igualtat que ha travessat els carrers del poble des de l'avinguda Diputació fins a la Casa de la Senyoria. En la marxa han participat veïns i veïnes de totes les edats, acompanyats per l'alcalde, Antonio Ropero, i els regidors Pascual Esteve, Olga Brínquez, Desa Vilaplana, Juan González i Salvador Navarret.

La convocatòria ha reunit una àmplia representació del teixit associatiu local: Olocau Viu, la Batukada Alí-Maimó, l'Associació de Jubilats i Pensionistes, l'Associació de Moros i Cristians "El Cid", ACTO (Associació Cultural i Teatral d'Olocau), el CRA Alt Carraixet i les associacions de veïns de Pedralvilla, Pla de Marco i Els Puntals. Durant el trajecte, s'han instal·lat senyals amb la inscripció "IGUALTAT" en diferents punts del recorregut, una acció simbòlica per a visualitzar que tots els camins condueixen a la igualtat.

A la Casa de la Senyoria, la regidora Olga Brínquez ha subratllat que el 8M «és una necessitat, una crida a l'acció per a seguir avançant, per a reflexionar i actuar», i ha advertit que «els drets que no es defensen es perden», en al·lusió a l'odi i el negacionisme.

L'alcalde ha llegit el Manifest Institucional, en el qual ha recordat referents històrics del feminisme, ha destacat la implicació del poble d'Olocau en les accions per la igualtat i ha assenyalat la necessitat de continuar treballant des de la societat i els poders públics per a combatre la desigualtat, la discriminació i la violència masclista.

La jornada ha inclòs la presentació de l'exposició DONES: L'ART AMB MIRADA DE DONA, a càrrec d'Esperanza Campos, en representació del col·lectiu artístic Colectiva27. Campos ha definit l'art com «la nostra ferramenta de resistència i de reivindicació». La mostra reuneix obres de set artistes —Isabel Folgado, Hope Campos, Rosa Marín, Inma Peiró, Rebeka Català, Kita Pardo i Aitana Cerdán (Na Fallera Fatal)— en disciplines com la pintura, l'escultura i la instal·lació. Es pot visitar a l'Aljub de la Torre de Pardines fins al 9 d'abril, de dimecres a diumenge, de 10 a 14 h.

Els i les assistents han pogut recórrer l'exposició i dialogar amb les autores. La jornada s'ha tancat amb un vi d'honor a la Casa de la Senyoria.

Redacció Crònica






















Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal