Incertesa pels caixers als pobles de l'interior, Chera i la resta podrien quedar sense servei Incertesa pels caixers als pobles de l'interior, Chera i la resta podrien quedar sense servei
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Incertesa pels caixers als pobles de l'interior, Chera i la resta podrien quedar sense servei


#Chera | #Portero | #CaixersAutomàtics

La incertesa arriba quan el contracte expira i la Generalitat encara no comunica un pla concret

Els pobles de l'interior de la Comunitat Valenciana afronten la incertesa quan s'acaba el contracte que permetia mantenir els caixers en equips de proximitat. La Generalitat assegura que el servei seguirà, però encara no ha comunicat com se garantirà ni qui assumirà la despesa si les entitats bancàries decideixen abandonar la prestació.

Chera és un poble d'aproximadament 500 habitants, i la persona al capdavant és l'alcalde Alejandro Portero. Per a ell, el servei ha estat una finestra de proximitat essencial: «El caixer l'utilitza molta gent». Fa mesos que van rebre una carta avisant del fi del servei i, després, els van dir que s'intentaria mantenir-lo, però encara no hi ha confirmació escrita.

Portero insisteix en la necessitat de continuar oferint aquest servei al costat de casa: «Volem que el caixer automàtic es mantinga» i avança que, si desapareix, les repercussions serien molt importants per al poble.

La intervenció política encara afegeix veus crítiques. Des del PSPV, Ana Besalduch acusa que això és un exemple clar de la manca de planificació del Consell i de l'abandonament del món rural. «La despoblació no forma part de l'agenda del PP», diu, i afegeix que la renovació del contracte encara no ha estat una realitat, i el futur dependrà de les decisions de les entitats bancàries.

Des del Govern valencià, una explicació sembla clau. Des de desembre s'indica que el servei es mantindrà malgrat que el contracte vigent, heretat de la legislatura anterior, inicia la seua caducitat en 2026 de forma escalonada en diferents municipis i no permet pròrroga. El director general d'Administració Local, José Antonio Redorat, assegura que s'està treballant de manera transversal per garantir que aquest servei no s'interrompa i que ningú es quede enrere, encara que no va detallar com s'assegurarà la continuïtat.

La comunitat ha de seguir l'evolució a través de les fonts oficials, però ja és evident que la qüestió va més enllà d'un simple servei financer i s'ha convertit en una mostra de com la despoblació afecta la vida quotidiana i les decisions públiques.

El contracte vigent caduca a finals de febrer de 2026 i la seva continuïtat dependrà de les decisions de les entitats bancàries, fins que una solució plenària sigui acordada pels organismes públics i les institucions responsables.

Redacció Crònica.



Crònica CT
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal