El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Paterna negocia amb el Ministeri de Defensa construcció de 2.000 vivendes de protecció pública

✉️ Enviar per correu


#VPP #VivendesProteccioPublica #Paterna

Acord per a la integració urbanística de l'Aquartelament Daoiz i Velarde i la promoció de VPP

L'Ajuntament de Paterna i el Ministeri de Defensa negocien un conveni urbanístic que permetrà destinar la major part de l'edificabilitat residencial de l'Aquarterament Daoiz i Velarde a la construcció d'al voltant de 2.000 vivendes de protecció pública (VPP). Aquest acord és fruit d'un procés de tramitació complex que requereix una estreta col·laboració entre administracions i se situa dins del marc del protocol d'intencions subscrit en 2019.

Aquesta proposta d'ordenació urbanística permetrà incorporar estos sòls al planejament municipal i avançar en la creació de les infraestructures necessàries per a garantir un creixement urbà equilibrat i sostenible de la ciutat.

Amb este acord, i encara que les polítiques de vivenda no són competència municipal, l'Ajuntament tracta de donar resposta al problema d'accés a la vivenda davant l'escassetat i les dificultats de determinats col·lectius, especialment jóvens, famílies i persones amb rendes mitjanes i baixes, per a accedir a una vivenda digna en condicions econòmicament assumibles.

L'alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, ha subratllat que «este acord amb el Ministeri de Defensa suposa una oportunitat històrica per a continuar avançant en el nostre model de ciutat i destinar gran part de l'edificabilitat residencial a vivenda protegida, una cosa imprescindible per a garantir el dret a la vivenda dels nostres veïns i veïnes, especialment als jóvens i a les famílies, evitant que hagen de marxar-se de la seua ciutat per no trobar una vivenda assequible».

Sagredo ha remarcat a més que «Paterna està creixent en població i en activitat econòmica, i eixe creixement ha d'anar acompanyat de polítiques valentes que faciliten l'accés a la vivenda, especialment als jóvens i a les famílies».

La iniciativa preveu destinar la major part de l'edificabilitat residencial de l'Aquarterament Daoiz i Velarde a la construcció d'al voltant de 2.000 vivendes de protecció pública (VPP), i es pretén que aquest sòl forme part del planejament municipal en un procés de desenvolupament ordenat.

La voluntat de les dues administracions és avançar en infraestructures i serveis que facilitin un creixement equilibrat, al mateix temps que s'assegura una oferta de vivenda assequible per a joves, famílies i persones amb rendes mitjanes i baixes.

Redacció Crònica



Crònica CT