Paterna negocia amb el Ministeri de Defensa construcció de 2.000 vivendes de protecció pública Paterna negocia amb el Ministeri de Defensa construcció de 2.000 vivendes de protecció pública
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Paterna negocia amb el Ministeri de Defensa construcció de 2.000 vivendes de protecció pública


#VPP #VivendesProteccioPublica #Paterna

Acord per a la integració urbanística de l'Aquartelament Daoiz i Velarde i la promoció de VPP

L'Ajuntament de Paterna i el Ministeri de Defensa negocien un conveni urbanístic que permetrà destinar la major part de l'edificabilitat residencial de l'Aquarterament Daoiz i Velarde a la construcció d'al voltant de 2.000 vivendes de protecció pública (VPP). Aquest acord és fruit d'un procés de tramitació complex que requereix una estreta col·laboració entre administracions i se situa dins del marc del protocol d'intencions subscrit en 2019.

Aquesta proposta d'ordenació urbanística permetrà incorporar estos sòls al planejament municipal i avançar en la creació de les infraestructures necessàries per a garantir un creixement urbà equilibrat i sostenible de la ciutat.

Amb este acord, i encara que les polítiques de vivenda no són competència municipal, l'Ajuntament tracta de donar resposta al problema d'accés a la vivenda davant l'escassetat i les dificultats de determinats col·lectius, especialment jóvens, famílies i persones amb rendes mitjanes i baixes, per a accedir a una vivenda digna en condicions econòmicament assumibles.

L'alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, ha subratllat que «este acord amb el Ministeri de Defensa suposa una oportunitat històrica per a continuar avançant en el nostre model de ciutat i destinar gran part de l'edificabilitat residencial a vivenda protegida, una cosa imprescindible per a garantir el dret a la vivenda dels nostres veïns i veïnes, especialment als jóvens i a les famílies, evitant que hagen de marxar-se de la seua ciutat per no trobar una vivenda assequible».

Sagredo ha remarcat a més que «Paterna està creixent en població i en activitat econòmica, i eixe creixement ha d'anar acompanyat de polítiques valentes que faciliten l'accés a la vivenda, especialment als jóvens i a les famílies».

La iniciativa preveu destinar la major part de l'edificabilitat residencial de l'Aquarterament Daoiz i Velarde a la construcció d'al voltant de 2.000 vivendes de protecció pública (VPP), i es pretén que aquest sòl forme part del planejament municipal en un procés de desenvolupament ordenat.

La voluntat de les dues administracions és avançar en infraestructures i serveis que facilitin un creixement equilibrat, al mateix temps que s'assegura una oferta de vivenda assequible per a joves, famílies i persones amb rendes mitjanes i baixes.

Redacció Crònica



Crònica CT
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal