L'Audiència confirma la continuació de la causa sobre la gestió de la dana del 2024 L'Audiència confirma la continuació de la causa sobre la gestió de la dana del 2024
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

L'Audiència confirma la continuació de la causa sobre la gestió de la dana del 2024


#Justícia #València #Dana2024

La Secció Segona rebutja el sobreseïment lliure de la causa que investiga les 230 morts de la dana

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de València ha decidit mantenir oberta la investigació sobre les morts que es van produir durant la dana del 29 d'octubre del 2024, rebutjant així el recurs presentat per l'exconsellera Salomé Pradas.

En una interlocutòria recent, el tribunal ha confirmat la decisió de la magistrada de Catarroja, que havia denegat el sobreseïment lliure de la causa. Els magistrats han considerat que "l'existència d'indicis inicials suficients obliga a continuar la instrucció per a buidar qualsevol dubte". A més, han advertit que un sobreseïment en aquestes circumstàncies seria una renúncia a l'exercici efectiu de l'acció penal.

Pradas, que és investigada en el procediment, havia sol·licitat el sobreseïment i l'arxiu definitiu, argumentant que les pèrdues de vides humanes eren conseqüència d'una "catàstrofe natural de magnitud imprevisible". També va defensar que no va poder ser "imprudent" a causa de la falta d'informació sobre la situació que es vivia en el moment de la dana.

Tanmateix, la resolució de l'Audiència menciona diverses dades que podrien indicar una responsabilitat en la gestió de les emergències, incloent avisos meteorològics i les comunicacions realitzades al telèfon d'Emergències 112. Així, el tribunal ha assenyalat que no hi ha indicis que desvirtuen els motius que justifiquen la investigació contra Pradas.

A més, la Secció Segona ha dictat altres tres interlocutòries que rebutgen recursos d'apel·lació de Vox i Liberum, que buscaven citar a declarar el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer com a investigat.

El procés continua en fase d'instrucció i s'espera obtenir més informació per aclarir les circumstàncies de la tragèdia.

Redacció Crònica






Crònica CT
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal