#PSPV #Educació #DANA
El PSPV-PSOE ha posat de manifest que el Consell ha executat una quantitat mínima del pressupost destinat a la reparació dels centres educatius danyats per la dana.
En un comunicat, el secretari d'Educació del PSPV-PSOE, Miguel Soler, ha indicat que fins al 30 de novembre, només s'han executat 1,5 milions d'euros dels 57,9 milions pressupostats per a infraestructures educatives. "Això suposa una execució del 1,2% del pressupost", ha afirmat Soler, qui ha criticat l'abandonament dels municipis i de les comunitats educatives que necessiten actuacions urgents.
A més, ha assenyalat que la Conselleria ha justificat retallades en diverses àrees educatives amb l'argument que els recursos haurien de destinar-se a les conseqüències de la dana, però "aquest argument es desmunta completament quan comprovem que no han estat capaços d'executar el pressupost destinat als centres afectats". Soler ha afegit que la situació és un "fraude polític de grans dimensions".
La Conselleria ha executat només el 25,7% del pressupost per a l'ensenyament primari i un 37,8% per a l'ensenyament secundari, cosa que demostra que l'abandonament afecta tot el sistema educatiu. Davant d'això, el PSPV-PSOE exigeix "explicacions immediates al Consell" i reclama actuacions urgents en els centres educatius danyats.
Crònica CT


No hay comentarios :