Riba-roja reconeix més de 50 agents i col·laboradors pel seu paper durant la DANA de 2024 i per les actuacions anuals en seguretat, emergències i prevenció.
El municipi ha celebrat el Dia de la Policia Local amb un acte que ha reunit més de tres-centes persones i que ha posat en valor el treball del cos durant la DANA i al llarg de tot l'any.
Riba-roja de Túria ha viscut este dissabte una jornada marcada pel reconeixement públic al treball de la seua Policia Local. L'acte, que ha reunit més de tres-centes persones, ha permés destacar la dedicació dels agents durant l'últim any i, de manera especial, la resposta davant la DANA d'octubre de 2024.
L'esdeveniment ha sigut clausurat pel conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, i ha comptat amb la participació del subdelegat del Govern, José Rodríguez Jurado. L'alcalde, Robert Raga, li ha entregat un reconeixement institucional a la Delegació del Govern pel suport prestat des del primer moment de l'emergència fins a la recuperació posterior. Entre les autoritats presents també s'hi trobaven el comandant del Tercer Batalló d'Intervenció de la UME, Manuel Párraga; el comandant cap de la Guàrdia Civil de la Companyia de Llíria, José Antonio Romero; el cap de la Policia Local, Fernando Tejera; la regidora de Seguretat i Emergències, Raquel Pamblanco; i representants de la corporació municipal.
Heroisme durant la DANA d'octubre
La part central de la cerimònia ha estat dedicada a les actuacions realitzades durant la DANA. L'Ajuntament ha entregat quatre Creus al Mèrit Professional amb Distintiu Roig als agents que van assumir risc vital per rescatar persones en perill. Entre les intervencions destacades s'han relatat el rescat d'una xiqueta de quatre anys atrapada en un autobús escolar i el d'un xiquet de huit anys enmig de la crescuda.
També s'han concedit vint-i-sis Medalles Blaves, entre elles als responsables del Post de Mando Avançat, que van coordinar la resposta tècnica durant dues setmanes d'emergència. Les distincions han reconegut igualment els agents que van obrir corredors d'evacuació i van accedir a zones industrials completament col·lapsades. El consistori ha agraït, mitjançant Felicitacions Públiques, el suport de policies d'altres municipis, així com la solidaritat d'empreses i voluntariat.
Seguretat ciutadana, prevenció i emergències
El cap de la Policia Local, Fernando Tejera, ha oferit el balanç anual: 648 intervencions humanitàries, 1.214 controls escolars, formació preventiva a més de 2.240 escolars, i assistència a 569 persones amb problemes de salut mental. El cos també ha atés 130 dones víctimes de violència masclista.
En seguretat pública s'han registrat 258 actes per estupefaents, 166 diligències judicials i més de 1.300 denúncies de trànsit.
Pel que fa a emergències, s'ha felicitat els agents per la seua actuació en els incendis del Parc Fluvial del Túria d'abril i maig de 2024, en què la coordinació i l'ús del sistema Guardian van ser decisius per evitar danys personals i evacuar zones habitades i centres hípics.
Compromís municipal
L'alcalde, Robert Raga, ha destacat el treball del cos: «En este Dia de la Policia Local, que l'any passat no vam poder celebrar, hem volgut elogiar i aplaudir este esforç, que va molt més enllà de les obligacions del servei i laborals de cadascú». Raga ha remarcat també la voluntat de continuar reforçant la seguretat al municipi: «Volem una Riba-roja cada vegada més segura i per això seguim invertint en mitjans materials i tecnològics innovadors, que professionalitzen, encara més si cap, una excel·lent plantilla».
Redacció Crònica





No hay comentarios :