Nomenaments i ceses del primer Consell de Juanfran Pérez Llorca Nomenaments i ceses del primer Consell de Juanfran Pérez Llorca
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Nomenaments i ceses del primer Consell de Juanfran Pérez Llorca


#València #Consell #PolíticaValenciana

El primer ple del Consell amb Juanfran Pérez Llorca introdueix canvis en el segon escalafó, amb cessaments, nous càrrecs i una reorganització de secretaries autonòmiques que continuarà en el ple de divendres.

 El primer ple del Consell presidit per Pérez Llorca ha encetat una reordenació interna amb diversos cessaments, nomenaments i moviments que culminaran amb una nova sessió este divendres.

El primer ple del Consell presidit per Juanfran Pérez Llorca ha obert una nova fase en l'estructura interna de la Generalitat amb una primera ronda de cessaments i nomenaments. La sessió ha confirmat l'eixida de Santiago Lumbreras i José Manuel Cuenca, que formaven part de l'equip de Presidència durant el govern de Carlos Mazón. Cap dels dos ha sigut reubicat. El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït «el temps, l'esforç i la dedicació» que, segons ha dit, han aportat en un entorn "exigent".

En el mateix àmbit de Presidència, Cayetano García deixa la secretaria autonòmica per assumir la d'Economia. Barrachina ha remarcat que García va ser l'autor de la norma de simplificació administrativa. Substitueix Jesús Gual, del qual el Consell ha destacat el treball en matèria fiscal.

El ple també ha fet efectius els tres nomenaments anunciats el dia anterior: Henar Molinero com a secretària de Presidència, Jacobo Navarro com a responsable d'Anàlisi Estratègica i Polítiques Públiques, i Vicente Ordaz com a secretari autonòmic de Comunicació. Ordaz deixarà la presidència del consell d'administració d'À Punt, un canvi que obri la porta a un nou procés de renovació. Barrachina ha assenyalat que el Consell manté la disposició al diàleg amb tots els grups per abordar tant esta qüestió com la renovació d'òrgans estatutaris amb mandats caducats.

En la vicepresidència tercera s'ha confirmat el cessament de Raúl Mérida com a secretari autonòmic de Medi Ambient i el seu pas al nou càrrec de comissionat per a la recuperació post-dana, tal com s'havia anunciat.

Un altre moviment destacat és el cessament de Pilar Tébar com a secretària autonòmica de Cultura. Per ara no s'ha designat cap substitut. Barrachina ha assenyalat que és la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats qui ha de concretar-ho.

El Consell reprendrà la reunió este divendres per continuar configurant l'organigrama i completar la xarxa de secretaries autonòmiques. Segons el portaveu, la major part del segon escalafó "permanix" i no necessita un nou nomenament. Ha insistit que "l'activitat del Consell no ha deixat d'avançar" des de la dimissió de Mazón.

Sobre possibles diferències entre l'executiu actual i l'anterior, Barrachina ha evitat comparacions i ha assegurat que Pérez Llorca treballa amb la idea de donar continuïtat a línies com la llibertat educativa, el descens fiscal o la reducció de les llistes d'espera. També ha recordat l'anunci que el primer curs universitari serà gratuït.

Respecte als pressupostos, ha explicat que la Generalitat ja ha notificat la pròrroga de 2025 i ha recalcat que les actuals són "les més recents" aprovades per una autonomia. Ha afegit que "clar" que els agradaria aprovar uns comptes nous amb el suport de Vox, però que no hi ha una data prevista.

El DOGV ha publicat este dijous una edició extraordinària que detalla la nova distribució de secretaries autonòmiques. Presidència en concentra sis: Presidència; Anàlisi, Estudi i Polítiques Públiques; Comunicació; Política Institucional i Cohesió Territorial; Representació davant la UE i les autonomies; i l'Advocacia General. Les vicepresidències primera i tercera compten amb tres cadascuna, mentre que la resta de conselleries es distribueixen entre una i quatre secretaries segons les seues competències.

Redacció Crònica (JS)



Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal