#Catarroja #Justícia. #València
La jutgessa cita al xofer de Mazón i requerix identificació dels seus escortes
La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni al xofer que treballava per a l'expresident de la Generalitat, Carlos Mazón, el 29 d'octubre del 2024. A més, ha requerit al cap de seguretat de Presidència que identifique els escortes assignats a Mazón en aquella jornada, donant un termini de tres dies per a fer-ho.
Esta decisió es troba recollida en una providència datada de dimecres, en la qual la magistrada cita al xofer després de la declaració de Pilar Montes, directora general de la Secretaria del gabinet de l'excap del Consell. Montes va afirmar que, durant la vesprada de la riuada, no recordava haver conversat amb Mazón, però sí que havien intercanviat missatges sobre un viatge previst per a l'endemà.
Montes també va mencionar que no va suspendre l'agenda oficial de Mazón aquell dia i que la vesprada no tenia actes programats. De fet, va apuntar que l'expresident havia rebut una telefonada d'ella a les 19.42 hores, però no recordava haver parlat amb ell en aquell moment. "He vist publicada aquesta telefonada", va dir. A l'hora de parlar dels escortes, va indicar que l'agenda d'actes s'havia enviat al cap de seguretat i a l'equip de conductors el dia anterior: "Quan el president ix, s'activa un dispositiu, encara que siga agenda privada", va explicar.
A petició d'una acusació particular i la popular exercida per Compromís, la jutgessa va acordar, en una interlocutòria del 21 de novembre, identificar els escortes i el xofer que tenien assignats a Mazón entre les 15.00 i les 21.00 hores del 29 d'octubre. La magistrada ha subratllat la importància de determinar si els testimonis "efectivament van poder sentir algunes de les telefonades o comentaris" realitzats per Mazón i l'exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, que també està investigada, al igual que el que va ser el seu 'número 2', Emilio Argüeso.
La jutgessa ha fet referència a arguments recollits en una interlocutòria de l'Audiència Provincial, que va ordenar la testifical de la periodista Maribel Vilaplana, qui va dinar amb el president de la Generalitat el dia de la dana.

Redacció Crònica
Crònica CT


No hay comentarios :