EU exigeix la reversió d'Elx-Crevillent després dels vídeos del de Torrejón EU exigeix la reversió d'Elx-Crevillent després dels vídeos del de Torrejón
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

EU exigeix la reversió d'Elx-Crevillent després dels vídeos del de Torrejón

 
Elx-Crevillent

#EsquerraUnida #SanitatPública #Elx

Esquerra Unida denuncia els vídeos de Torrejón i reclama tornar a la gestió pública el departament d’Elx-Crevillent, actualment en mans de Ribera Salut

L’organització considera especialment greus els vídeos difosos des de la direcció de l’Hospital Universitari de Torrejón, gestionat per Ribera Salut, on s’insta a augmentar llistes d’espera i a seleccionar pacients per a millorar la rendibilitat del centre.

Esquerra Unida descriu com els vídeos publicats per la direcció de l’Hospital Universitari de Torrejón, un centre públic en mans del grup privat Ribera Salut, han encés totes les alarmes. Este mateix grup va portar els hospitals d’Alzira i Torrevella, i també el de Dénia a través de Marina Salut; hui continua gestionant el Departament de Salut del Vinalopó. En els enregistraments —segons EU— es transmet la instrucció d’«augmentar les llistes d’espera i seleccionar els pacients per a fer el centre més rendible», un plantejament que, per a la formació, confirma una política sanitària basada en criteris de negoci.

EU assenyala que este episodi evidencia la visió neoliberal que defenen governs com els de Madrid o el País Valencià, on la salut es tracta «com un negoci i els pacients com a mercaderia». La formació sosté que la col·laboració publicoprivada que estos executius presenten com a model queda en qüestió, i que és «la punta de l’iceberg» d’un sistema on es deriven recursos i diners públics cap a empreses amb ànim de lucre, debilitant la sanitat pública. Recorden que la salut «no pot quedar subordinada a criteris de rendibilitat» i que els àudios reforcen el que professionals, pacients i col·lectius en defensa de la sanitat pública denuncien des de fa anys.

Davant d’esta situació, Esquerra Unida reclama la depuració de responsabilitats polítiques i empresarials pel cas de Torrejón i exigeix la reversió immediata del Departament de Salut Elx-Crevillent, on Ribera Salut gestiona 14 centres d’atenció primària i l’Hospital del Vinalopó.

La formació defensa que la millor garantia per a reduir llistes d’espera i assegurar un servei públic de qualitat és reforçar la finançació i els recursos de la sanitat pública, especialment en Atenció Primària, i no derivar activitat al sector privat. Per això consideren imprescindible derogar la Llei 15/1997, que va obrir el camí de les privatitzacions i ha permés que es produïsquen casos com el de Torrejón.

EU destaca també la vigència de la Iniciativa Legislativa Popular impulsada per l’àrea de salut d’EUPV per a modificar la Llei de Salut Valenciana. La proposta, que serà presentada en les Corts Valencianes, té com a objectiu reforçar la defensa d’una sanitat pública de qualitat i es planteja com una mesura urgent per al benestar de la ciutadania del País Valencià.

Redacció Crònica
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal