Olocau, protagonista dels Premis Celia Amorós 2025 junt amb Massanassa, Esther Rojo, la Red Aminata i la Federació de Dones Progressistes
#PremisCeliaAmoros #Igualtat #Olocau
La Diputació de València destaca especialment el treball d’Olocau en plans d’igualtat i comissions locals contra la violència masclista, dins dels guardons que també reconeixen Massanassa, Esther Rojo, la Red Aminata i la Federació de Dones Progressistes.
L’Ajuntament d’Olocau rep un dels Premis Celia Amorós 2025 de la Diputació de València, en una edició que també guardona altres referents en la lluita per la igualtat i contra la violència de gènere. La corporació provincial ha valorat de manera especial el treball d’Olocau en l’impuls de plans d’igualtat i comissions locals.
L’àrea d’Igualtat de la Diputació de València, dirigida per la vicepresidenta primera Natàlia Enguix, ha fet públics els noms de les guardonades de la novena edició dels Premis Celia Amorós contra la violència de gènere, que reconeixen el compromís de persones, entitats i institucions en la lluita per la igualtat. La gala de lliurament tindrà lloc el dilluns 24 de novembre al Centre Esportiu-Cultural La Petxina de València.
Enguix ha explicat que estos guardons “no sols reconeixen el treball de la filòsofa Celia Amorós, sinó que també visibilitzen a qui treballa, protegeix, acompanya, forma i denuncia situacions de violència de gènere”. I ha remarcat que “en un moment en què es multipliquen les veus que neguen o minimitzen la violència exercida contra les dones, estos premis evidencien que esta violència existeix i que cal lluitar des de tots els àmbits perquè acabe d’una vegada”.
També ha destacat que “des de la Diputació de València continuarem coordinant la Xarxa de Municipis contra la Violència de Gènere per acabar amb esta xacra social”, una xarxa que ja aplega 246 municipis, 14 mancomunitats i un consorci.
L’alcalde d’Olocau, Antonio Ropero, ha mostrat el seu agraïment i ha afirmat que este reconeixement “posa en valor l’esforç i el compromís de l’Ajuntament d’Olocau i de la seua Regidoria d’Igualtat i Dona, que, de la mà de l’edila Olga Brínquez, impulsa accions i mesures per conscienciar i fer front a la xacra de la violència de gènere”.
En esta edició, les premiades són:
- Reconeixement personal i professional: María Pilar Esther Rojo Beltrán, vocal del Consell General del Poder Judicial i expresidenta de l’Audiència Provincial de València, per la seua labor en la creació d’estructures judicials especialitzades i en la formació de professionals.
- Entitat feminista: la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana, per més de quaranta anys de treball constant per la igualtat i la seua participació activa en el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista.
- Programa destacat: la Red Aminata, impulsada per Aminata Soucko, per la seua tasca en la prevenció de la mutilació genital femenina i l’atenció integral a les supervivents.
- Ajuntament implicat amb la igualtat: Massanassa, pel seu treball transversal i sostingut en la lluita contra la violència masclista, amb polítiques abolicionistes de la prostitució i serveis d’atenció psicològica finançats amb recursos propis.
- Ajuntament pioner en igualtat: Olocau, reconegut pel seu “compromís pioner en matèria d’igualtat”.
En este últim cas, la Diputació ha volgut posar un èmfasi especial en el paper d’Olocau, destacant el treball constant i estructurat en l’impuls de plans d’igualtat, la creació de comissions locals contra la violència masclista i la implicació directa de la seua Regidoria d’Igualtat i Dona. El municipi del Camp de Túria va ser el primer de la comarca a adherir-se a la Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere i el primer a declarar-se Poble Feminista l’any 2018.
Redacció Crònica




No hay comentarios :