El TS avala la bandera LGTBI a Delegació del Govern de València en el Dia de l'Orgull El TS avala la bandera LGTBI a Delegació del Govern de València en el Dia de l'Orgull
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

El TS avala la bandera LGTBI a Delegació del Govern de València en el Dia de l'Orgull


La sentència podría permetre la col·locació de banderes no oficials en edificis públics en dates assenyalades, destacant la importància de la visibilitat del col·lectiu LGTBI.

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència que obri la porta a la col·locació de banderes no oficials en edificis públics durant dates significatives. Aquesta decisió afecta directament la col·locació de la bandera del col·lectiu LGTBI a la Delegació del Govern a València, que va tenir lloc el 28 de juny de 2023, coincidint amb el Dia Nacional de l'Orgull LGTBI. La sentència considera que aquesta acció és una manifestació positiva de suport cap al col·lectiu, en línia amb la normativa legal vigent.

La Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Suprem ha rebutjat les impugnacions presentades per l'Associació de Abogados Cristianos, que ha estat identificada com un grup que actua com a representant de la ultradreta. La sentència subratlla que la col·locació de la bandera no oficial no contravé el principi d'objectivitat i neutralitat que s'espera de les institucions públiques. Així, es reconeix la importància de la visibilitat i el suport a la diversitat en espais públics, especialment en dates que celebren els drets del col·lectiu LGTBI.

Aquesta decisió del Tribunal Suprem no només valida la col·locació de la bandera, sinó que també reforça la idea que les institucions públiques poden i han de mostrar el seu suport a la diversitat i la inclusió. La sentència representa un pas endavant en la lluita pels drets del col·lectiu LGTBI, destacant la necessitat de crear un entorn més inclusiu i respectuós amb totes les identitats.

La col·locació de la bandera LGTBI a la Delegació del Govern a València va ser  un exemple de com les institucions poden participar activament en la promoció dels drets humans i la igualtat. La sentència del Tribunal Suprem obre noves possibilitats per a la visibilitat del col·lectiu en altres dates significatives.

Redacció Crònica.

  



Crònica CT
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal