Ahir el consistori de Bétera va comunicar que una incidència informàtica generalitzada havia deixat inoperatius tots els sistemes municipals i, en conseqüència, l’atenció a la ciutadania quedava suspesa fins nou avís. L’origen es troba encara sota anàlisi i no es descarta un hackeig.
L’Ajuntament de Bétera va explicar ahir que un “fallo generalizado” havia deixat fora de servei els programes i aplicacions dels diferents edificis municipals. La desconnexió es va notar des de primera hora i va impedir prestar l’atenció habitual per finestreta i per via telemàtica.
Encara que en el primer avís no s’especifica la causa, fonts consultades apunten que l’abast de la caiguda és compatible amb un possible atac informàtic. A hores d’ara no hi ha confirmació oficial i els equips tècnics continuen revisant els servidors i els punts crítics per a recuperar la normalitat.
En escenaris com aquest, la pràctica administrativa és clara: els terminis urgents i els procediments que requereixen resposta immediata es poden suspendre fins que la seu electrònica o els canals d’atenció tornen a estar operatius. El consistori indica que informarà de la reactivació dels serveis tan prompte com siga possible.
El que ha passat a Bétera arriba pocs dies després d’un cas semblant a l’Ajuntament d’Elx, on un ciberincident va bloquejar part dels serveis i va obligar a recórrer a procediments manuals per a garantir l’atenció bàsica.
La hipòtesi del hackeig a Bétera no està confirmada. L’origen de la fallada continua en investigació.