#València #Paiporta #DANA
Les marxes arranquen diumenge a les 18 hores i estan convocades per més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, junt amb associacions de víctimes de la DANA.
Més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, junt amb associacions de víctimes de la DANA, els comitès locals d’emergència i reconstrucció (CLER) i l’Acord Social Valencià, han convocat per a diumenge 28 de setembre a les 18 hores dos marxes simultànies que eixiran de Paiporta i València i es trobaran al Pont de la Solidaritat per a exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la seua gestió de la catàstrofe.
A Paiporta, la manifestació arrancarà des de Partida Pascualeta 4, davant la residència Savia, i recorrerà el Camí Vell de Picassent, la carretera d’Alba i el carrer Álvarez de Sotomayor fins arribar al Pont de la Solidaritat.
A València, la marxa començarà al Centre Cultural La Rambleta, al bulevard sud amb el carrer Pius IX, i continuarà pel carrer Salvador Perlas, carrer Sant Pius X i avinguda Manuel Colomer Marco fins al mateix punt de trobada.
Els convocants assenyalen que la passarel·la on es reuniran les dos columnes és “un símbol del poble valencià que la va creuar per a oferir ajuda en un acte de desobediència civil i solidaritat”.
Com en mobilitzacions anteriors, l’homenatge a les víctimes serà central, però esta vegada també es reconeixerà la tasca de les persones voluntàries. “Enfront de la inacció, la deixadesa i la incompetència de les institucions, la seua rapidesa i decisió va ser fonamental per a ajudar en les zones afectades en el moment immediat posterior a la barrancada”, remarquen.
Onze mesos després de la DANA, les entitats consideren que Mazón i el seu Consell “intenten imposar un relat de normalitat i recuperació que no es correspon amb la realitat”. Recorden que el nou curs escolar ha començat “en molts casos en barracons”, que hi ha barris amb desperfectes visibles i que la població afronta amb temor l’arribada de la tardor.
Al mateix temps, alerten que molts municipis afectats continuen sense servicis públics essencials de qualitat ni plans d’emergències. A parer seu, “tots estos fets demostren els problemes de plantejar una reconstrucció d’esquena a la ciutadania”, la participació de la qual consideren “fonamental”.
Els actes de diumenge, afirmen, seran “un exercici de memòria i respecte” cap a les víctimes mortals i “un crit col·lectiu per a exigir la veritat i justícia per a elles i el seu entorn”. “Les persones afectades han esperat durant onze mesos i no poden fer-ho més. El poble valencià, tampoc. Ja és suficient. Mazón dimissió”, conclou la convocatòria.
Redacció Crònica



No hay comentarios :