Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Música edetana de gira pel gegant asiàtic: Llíria reforça llaços amb la Xina

Liria, gira músicos China, ciudad creativa UNESCO, concierto Pekín, Huadong, Vicent Balaguer, internacionalización música valenciana, colaboración Pinggu, intercambio cultural, instrumentos cuerda donación DANA

#Llíria #Cultura #Internacional

La ciutat de Llíria projecta el seu talent musical en una nova gira per la Xina, amb el Quintet de Vent local i l’Ensemble de Corda de l’ESMAR, que actuen sota la direcció de Vicent Balaguer en els escenaris de Pekín i Huadong. El viatge, marcat pel contacte intercultural i l’agermanament amb Pinggu, s’emmarca en el Pla Estratègic de Ciutat Creativa UNESCO.

Llíria ha fet les maletes de nou per portar la seua música fins terres xineses. Darrere del viatge, el Quintet de Vent del municipi i l’Ensemble de Corda de l’ESMAR, conduïts pel director valencià Vicent Balaguer. Han aterrat a la Xina el 4 d’agost i s’hi quedaran fins l’11, encadenant un total de quatre concerts: dos a la ciutat de Huadong i dos més a la bulliciosa capital, Pekín. No sols han estat rebuts per l’organització del “Joy Dancing Pekín”, un festival de referència per a joves talents internacional, sinó també per representants de la regió de Pinggu, que manté vincles d’agermanament amb Llíria des del 2018.

El “Joy Dancing” és un dels festivals més atractius per a formats joves i combina escenaris de Pekín amb altres enclavaments com Huadong. Està impulsat per l’Associació Popular de Pekín per l’Amistat amb Països Estrangers i suma nou edicions. No és cap cita menor: més de noranta grups i quasi 1.600 adolescents de tot el món han intercanviat cultura i art en terres xineses, teixint records que perduren. Enguany, la delegació lliriana ha sigut escollida per deixar petjada valenciana, tant als auditoris de Huadong —seu de la major fàbrica mundial d’instruments de corda— com al festival de la capital xinesa.

El viatge musical encaixa com un guant dins del projecte global de Llíria per internacionalitzar la seua música, tal com marca el Pla Estratègic de Ciutat Creativa UNESCO 2024-2027. Paco García, el regidor de l’àrea, recorda que la col·laboració amb Pinggu és clau per propiciar nous intercanvis musicals i que la internacionalització no és solament un objectiu, sinó ja una realitat. “Veritat és que fa tot just uns mesos, en març, l’Ajuntament de Llíria, la Diputació de València i altres entitats musicals locals van organitzar un concert solidari per les entitats afectades per la DANA. L’empresa Huadong Musical Instrument, de fet, va donar dos-cents instruments nous a les societats musicals valencianes colpejades per la catàstrofe”, apunta el regidor.

Entre valsos i danses, el repertori seleccionat per la gira inclou clàssics de la música espanyola, tot sumant-hi peces interpretades per la jove ballarina local Mar Castillo. El resultat, una carta de presentació per al món que barreja la tradició local amb la frescor d’una generació que no té fronteres.

Redacció Crònica