#RibaRoja #PlaDANA #ParcNaturalTúria
Amb 83 persones contractades, els equips de neteja, jardineria i forestals actuen al polígon industrial i al Parc Natural del Túria per reparar els danys de la riuada de 2024. El Pla d’Ocupació DANA, amb suport estatal, aposta per la recuperació ambiental i la creació d’ocupació local.
Durant juliol, les brigades de neteja i jardineria de l’àrea industrial de Riba-roja, junt amb les forestals al Parc Natural del Túria, han intensificat la seua feina. Tot forma part del Pla d’Ocupació DANA, que ha permés contractar 83 persones per recuperar zones greument afectades per la riuada de 2024.
La línia principal és la que actua al polígon industrial: 32 treballadors, 22 dedicats a neteja viària i 10 a jardineria. Estan desbrossant voreres i escocells, netejant i mantenint zones verdes a Masia de Baló, Sector 14, la Plataforma Logística de València, Casanova i Entrevies.
Alhora, 24 persones formen quatre brigades forestals que treballen amb el suport tècnic d’EcoRiba a l’entorn del Parc Natural i als barrancs propers. Fan neteja i retirada de residus, restauració del paisatge, control de la canya invasora, manteniment de la flora autòctona i recuperació de senderes i espais protegits.
En només dues setmanes han retirat camions i contenidors amb deixalles, mantingut unes 400 plançons en boscos de ribera, recuperat lones reutilitzables i netejat llocs emblemàtics com el Pouet de la Granota. També han intervingut en camins rurals i zones encara afectades per la riuada, com la Botaia.
El Pla d’Ocupació DANA està finançat pel Ministeri de Treball i Economia Social amb una subvenció d’1.006.708 euros i durarà sis mesos a jornada completa. La contractació abasta perfils de neteja, jardineria, pintura, electricitat, gestió de magatzem i tasques administratives.
L’alcalde Robert Raga ha visitat recentment els equips i ha destacat que “el seu treball representa una oportunitat doble: genera ocupació i millora de manera real i visible el nostre entorn, tant natural com urbà. Este pla demostra com la inversió pública pot transformar el territori i reforçar la protecció enfront d’emergències climàtiques”.
Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons




.jpg)

No hay comentarios :