Riba-roja es declara municipi lliure de LGTBI+fòbia i acull per primera volta la manifestació comarcal de l’Orgull Riba-roja es declara municipi lliure de LGTBI+fòbia i acull per primera volta la manifestació comarcal de l’Orgull
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Riba-roja es declara municipi lliure de LGTBI+fòbia i acull per primera volta la manifestació comarcal de l’Orgull


#RibaRojaDeTúria #OrgullLGTBI #DiversitatSenseFòbia

El 27 de juny el passeig Pedro Zerolo acollirà la marxa organitzada per Mirall Camp de Túria, amb un manifest institucional i activitats de visibilització durant tota la setmana

El pròxim 27 de juny, Riba-roja de Túria serà l’escenari de la manifestació comarcal de l’Orgull, una cita anual impulsada per l’associació LGTBI+ Mirall Camp de Túria. És la primera volta que el municipi acull esta marxa que, a les 19:30 h, eixirà del passeig Pedro Zerolo per finalitzar una hora després amb les actuacions musicals de Candela Mora i Diego Cebrián.

Per a fer-ho possible, el ple de l’Ajuntament ha aprovat una moció conjunta del PSPV, Compromís i Esquerra Unida-Podem, on es manifesta el suport explícit a les persones LGTBI+ i es condemna qualsevol expressió de LGTBI+fòbia, siga física, verbal, simbòlica o institucional. La proposta, que també recorda els 20 anys de la llei del matrimoni igualitari, va comptar amb el vot contrari del Partit Popular i Vox.

El manifest institucional es llegirà en el mateix passeig Pedro Zerolo, com a homenatge a qui dona nom a l’espai i a totes les persones que han lluitat —i continuen lluitant— pels drets humans i la igualtat real. Des del consistori també s’ha manifestat el compromís de facilitar l’organització i garantir la seguretat de l’acte.

A més, es declara oficialment Riba-roja de Túria com a municipi lliure de LGTBI+fòbia i es proposa establir mecanismes concrets per detectar i denunciar possibles casos de discriminació per orientació sexual o identitat de gènere. També s’inclouen accions dirigides als col·lectius més vulnerables, com la joventut, les persones trans i la gent gran.

Des de la Regidoria d’Igualtat s’han anunciat campanyes de sensibilització i formació sobre diversitat afectivosexual i identitats de gènere en àmbits com l’educació, la sanitat, l’esport o l’administració pública. A banda, es col·locarà la bandera LGTBI+ a la façana de l’Ajuntament i s’il·luminaran espais públics amb els colors de l’arc de Sant Martí durant les setmanes commemoratives.

Els dies previs a la manifestació també s’instal·laran punts d’informació i atenció directa. El Punt Arc de Sant Martí estarà el 23 de juny al mercat ambulant (de 10 a 12 h) i el 27 a la plaça Adolfo Suárez (de 18 a 20 h), com a espai d’assessorament i visibilitat per al col·lectiu i les seues famílies.

Finalment, en col·laboració amb Turisme, s’ha organitzat una acció participativa per fer visible “qualsevol forma d’estimar”. Qui es faça una foto besant-se davant el mural dedicat a Frida Kahlo i la compartisca etiquetant l’Ajuntament, rebrà un detall commemoratiu.

“Esta moció reflectix el compromís de les forces progressistes per defensar i protegir els drets de les persones LGTBI+”, ha destacat la regidora Raquel Pamblanco, que afegix: “Hem de continuar treballant per fer de Riba-roja un poble més obert, segur i tolerant”.

Redacció Crònica




Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal