Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

La sanitat privada, sense un conveni que protegisca els seus professionals


#SanitatPrivada #CondicionsLaborals #ConveniCol·lectiu

Els sindicats CCOO, UGT i CSIF alcen la veu davant el que consideren una situació insostenible en la sanitat privada. Asseguren que el creixement imparable d'este sector es fa a costa dels seus treballadors, que veuen com els seus sous i condicions laborals es queden congelats mentre les empreses no volen seure a negociar un conveni col·lectiu digne. La denúncia l'han feta hui, 10 de juny de 2025, en una concentració davant l'Hospital Quirón de València.

"Este sector no para de créixer, i a una velocitat de vertigen. La salut, que hauria de ser un dret bàsic, s'ha convertit en un negoci ben lucre per a grans grups d'inversió. Però clar, a l'hora d'apostar per millorar la vida dels seus treballadors, ja no els interessa tant. Això és, senzillament, avarícia", així de contundents s'han mostrat les organitzacions que han convocat la protesta.

A la província de València, el personal de la sanitat privada porta des de 2016 amb els sous congelats. I això, què provoca? Pues una rotació de personal impressionant, on la gent va d'una empresa a una altra, i molts acaben fent el salt a la Conselleria de Sanitat, on troben condicions laborals, diguem, més dignes.

A Castelló la cosa és encara pitjor: fa més de 12 anys que no tenen conveni, excepte l'Hospital Vithas, que sí en té un de propi. La majoria de centres de consulta i assistència no tenen cap conveni d'aplicació, i això el que fa és generar una fragmentació que porta a la precarietat i debilita molt la capacitat de negociació dels treballadors.

Per la seua banda, a Alacant la patronal ha ressuscitat, però amb un objectiu clar: frenar els efectes d'un conveni que s'aplica als hospitals des de 1992 i que lligava els augments salarials a l'IPC. I clar, amb la inflació disparada, això no els agrada. A més, hi ha un fum de centres que no tenen hospitalització (consultes, laboratoris, etc.) que ni tan sols tenen conveni d'aplicació i es regeixen només per l'Estatut dels Treballadors, una norma que, per a un sector amb tantes particularitats, es queda molt curta.

Els sindicats ho tenen clar: és "intolerable" que els grans grups hospitalaris, que no paren d'expandir-se i d'acumular beneficis, es constituïsquen com a patronal a Alacant per a renegociar les condicions d'eixe conveni, però després es neguen a associar-se per a impulsar una patronal autonòmica que permeta negociar un conveni que pose ordre al sector en tot el territori.

La precarietat en les condicions laborals és un problema que va a més, i que pot fer que el model actual siga insostenible a mig termini. Arribarà un punt on serà difícil cobrir tots els llocs de treball necessaris per a poder tirar endavant l'activitat del sector.

Per tot això, CCOO, UGT i CSIF demanen a les empreses més representatives del sector, sobretot als grans grups hospitalaris, que s'ajunten per a formar una patronal amb la legitimació suficient per a negociar un nou conveni col·lectiu. Un conveni que acabe amb les desigualtats entre territoris i protegisca els drets de quasi 20.000 professionals. Si la gent que mana no reacciona davant el malestar dels seus treballadors, ja avisen que convocaran més mobilitzacions.

Redacció Crònica