València acollirà la nova oficina de la ONU per a la intel·ligència artificial València acollirà la nova oficina de la ONU per a la intel·ligència artificial
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

València acollirà la nova oficina de la ONU per a la intel·ligència artificial

Foto Ministeri


#Intel·ligènciaArtificial #ValènciaDigital #ONU #Valencia

La ONU obrirà a València una unitat especialitzada en intel·ligència artificial per a regular-ne els riscos i fomentar un ús ètic i responsable. Espanya aporta el finançament més gran fet fins ara en este àmbit i es posiciona com a actor clau en la governança digital global.

València acollirà la nova oficina de la ONU per a la intel·ligència artificial

La ONU ha triat València com a seu d’una nova divisió dedicada a la intel·ligència artificial (IA). Esta unitat, que dependrà de l’Oficina de Tecnologies Digitals i Emergents (ODET) i s’ubicarà dins de la seu de la UNOPS, tindrà una missió clara: definir normes, establir polítiques i crear sistemes per classificar riscos vinculats a la IA. A més, donarà suport a iniciatives relacionades amb el Pacte Digital Global, almenys durant els pròxims dos anys.

El Govern espanyol ha contribuït amb tres milions d’euros —la major aportació voluntària feta per un país en este terreny—. El ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, ho va descriure com un pas ferm que reforça el compromís d’Espanya amb una agenda digital multilateral i centrada en l’ètica tecnològica.

Cooperació global i mirada ètica

Amandeep Singh Gill, enviat especial de la ONU per a Tecnologies Digitals i Emergents, va agrair públicament el suport espanyol. Va remarcar que esta col·laboració ajudarà a impulsar un ús global de la IA que siga beneficiós per a la humanitat, sense desviar-se del respecte als drets humans ni a les normes internacionals.

Durant la seua estada a Espanya, Singh Gill va participar en la segona trobada del Consell Assessor Internacional sobre IA, convocada pel ministre López. També es va reunir amb membres de la comunitat investigadora, empreses tecnològiques i organitzacions socials per conéixer de primera mà les veus implicades en la governança de la IA.

Espanya es mou

Espanya no sols parla: també actua. Durant les jornades CREO, Miguel Escassi —director de Polítiques Públiques de Google per a Espanya i Portugal— va afirmar que el país és capdavanter a Europa en l’adopció de la IA per part de les empreses. Però va avisar que cal transformar este lideratge en acció real, amb inversions estratègiques en infraestructures digitals.

En esta línia, el Govern ha posat en marxa el Fons de Coinversió (FOCO), amb una dotació de 2.000 milions d’euros provinents del programa Next Generation EU i gestionat per Cofides. El fons busca fer créixer sectors com el canvi climàtic, la digitalització i la transformació tecnològica, tot atraient capital internacional.

València, punt neuràlgic

València no ha sigut triada per casualitat. La ciutat ja és casa d’organismes internacionals i té un ecosistema tecnològic en clara expansió. Reuneix els ingredients necessaris per a esdevindre un node global d’innovació i sostenibilitat.

Amb este pas, Espanya es consolida com un referent europeu en regulació i desenvolupament de la IA. I ho fa posant el focus en una tecnologia centrada en les persones, en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Redacció Crònica

Óscar López, Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i Amandeep Singh Gill, sotssecretari general i enviat especial de l'ONU per a les Tecnologies Digitals i Emergent



Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal