Serra acull la Fira de la Calderona i el Dia de la Cirera els dies 31 de maig i 1 de juny Serra acull la Fira de la Calderona i el Dia de la Cirera els dies 31 de maig i 1 de juny
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Serra acull la Fira de la Calderona i el Dia de la Cirera els dies 31 de maig i 1 de juny

La cita reunirà milers de visitants el 31 de maig i 1 de juny


#FiraDeLaCalderona #TurismoValencia

Els carrers de Serra es tornaran a omplir de colors, sabors i tradició en un cap de setmana per a gaudir en família.

El municipi de Serra acollirà els pròxims 31 de maig i 1 de juny la 19a Fira de la Calderona i la 53a edició del Dia de la Cirera, una cita consolidada que atrau milers de visitants al voltant del patrimoni natural, cultural i gastronòmic de la Serra Calderona.

Declarada festa d’interés turístic autonòmic en 2022, la fira reunirà un centenar de llocs al centre històric del municipi amb artesania, productes locals i gastronomia de proximitat. A més, la programació inclou tallers, activitats infantils, teatre, música, visites guiades i propostes pensades per a tots els públics.

L’esdeveniment comptarà amb la participació de municipis del Camp de Túria, Camp de Morvedre i Alt Palància, així com de l’oficina del Parc Natural de la Serra Calderona i empreses adherides a la marca del parc natural. També hi haurà cercaviles de dolçaina i tabal, jocs tradicionals, tallers d’oficis antics, màster class de danses valencianes i actuacions com la de la cantant Colomet o grups de batukada.

Entre les activitats destacades, figura la teatralització amb el personatge de Maria la Calderona, que dona nom a la serra, i les visites al museu de l’Oli i a la torre de l’Ermita. L’acte central serà diumenge 1 de juny amb el repartiment de cireres entre totes les persones assistents.

Segons l’alcaldessa de Serra, Alicia Tusón, la fira “representa l’essència de Serra: un poble de muntanya orgullós del seu entorn, les seues tradicions i els seus productes”. A més, ha explicat que esta celebració “servix per a promocionar Serra i altres pobles de la Calderona com a destí de turisme de naturalesa, gastronòmic i cultural”.

El Dia de la Cirera, nascut per posar en valor el producte més representatiu del municipi, manté viu el seu esperit malgrat el retrocés de l’agricultura tradicional i els efectes del canvi climàtic. “És una forma d’homenatjar els nostres avantpassats i la nostra tradició”, ha remarcat Tusón.

Consulta totes les activitats i descàrrega el programa de la Fira.







Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal