El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Mazón afronta una nova protesta ciutadana set mesos després de la dana del 29-O


#València #justiciavictimasdana

Set mesos després, la ferida continua oberta per a moltes  famílies colpejades per la tragèdia.

Una nova manifestació recorrerà esta vesprada el centre de València per exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar justícia per les 228 víctimes de la dana del 29 d’octubre. La convocatòria coincideix amb una vaga general en tota la Comunitat impulsada per diversos sindicats que denuncien la gestió de la catàstrofe i les conseqüències laborals que encara arrosseguen milers de persones.

La protesta, convocada per més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, arrancarà a les 19:00 hores des de la plaça de l’Ajuntament i finalitzarà a la plaça de la Mare de Déu. El lema triat, ‘Mazón dimissió’, posa el focus en la responsabilitat política del Consell valencià davant la tragèdia. Les entitats organitzadores denuncien “les mentides, la manca de responsabilitat i la gestió nefasta” del govern autonòmic, que va deixar “decenes de milers de persones afectades” i un balanç de 228 morts.

Esta serà la setena manifestació des que es va produir la dana, i coincidirà amb el seté mes des de l’impacte de la tempesta, que va causar greus danys a la província de València i va deixar milers de damnificats. En esta ocasió, l’acte també servirà per retre homenatge a les persones que van morir mentre treballaven o es desplaçaven cap al seu lloc de treball, i per visibilitzar la situació de precarietat que, segons les organitzacions, encara patixen moltes treballadores.

A més, els sindicats Intersindical Valenciana, CGT, CNT i COS han convocat una vaga general este mateix dijous. Amb esta acció, volen reclamar responsabilitats per una gestió que consideren “negligent” i que “va posar en perill la vida de milers de treballadors”. A banda de depurar responsabilitats polítiques i penals, també reclamen el reforçament dels serveis públics i una reducció de la jornada laboral.

Els convocants han posat xifra als motius per fer vaga: 31.630, que corresponen a les 31.400 persones que van entrar en ERTE després de la dana i les 228 víctimes mortals. “Sobren els motius per no anar hui a treballar”, han afirmat.