#ViviendaDigna #Cabanyal
Darrere de cada pis turístic il·legal, hi ha una família que no pot permetre’s viure al seu barri.
El ministre de Consum posa el focus en el Cabanyal per denunciar la passivitat de la Generalitat davant l’especulació i exigeix accions urgents per regular el mercat de lloguer.
El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, ha exigit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que aplique de manera immediata la llei estatal de l’habitatge per posar fre als lloguers abusius i regular el boom de pisos turístics il·legals que afecta greument barris com el Cabanyal, a València.
Durant una visita a Gandia i al barri del Cabanyal, Bustinduy ha denunciat que més de la meitat dels allotjaments turístics oferts en grans plataformes a la Comunitat Valenciana operen fora de la normativa autonòmica. “És la seua competència, la seua normativa, la seua responsabilitat. No hi ha excusa per no actuar”, ha afirmat en referència directa a Mazón.
El ministre ha posat com a exemple negatiu la situació al Cabanyal, un dels barris més castigats per l’especulació, on moltes vivendes que abans ocupaven famílies, treballadors o estudiants, han sigut transformades en allotjaments temporals no regulats. Bustinduy ha remarcat que esta transformació forçada dels barris vulnera el dret fonamental a l’habitatge i ha recordat que “la llei permet topar els preus i obligar els grans tenidors a tornar estos immobles al mercat residencial”.
En este context, ha anunciat que el Ministeri ha demanat a Airbnb la retirada de més de 65.000 anuncis de pisos turístics il·legals arreu de l’Estat, i ha oferit a la Generalitat accés als informes que demostren l’extensió del problema a la Comunitat Valenciana. “No ens imaginaríem 65.000 bars o tendes il·legals sense cap control. Per què tolerar-ho en habitatge?”, ha plantejat.
Bustinduy també ha valorat positivament la gestió de Gandia, on ha mantingut una reunió amb l’alcalde, José Manuel Prieto. Ha destacat el municipi com un exemple de bones pràctiques en inspecció i control del sector turístic, i ha elogiat les mesures preses per fer-lo més inclusiu, sostenible i accessible.
L’alcalde ha subratllat que Gandia és la segona ciutat de la Comunitat amb més distintius de qualitat turística, gràcies a l’esforç per regularitzar i professionalitzar el sector. A més, ha presentat un pla per garantir que les persones amb diversitat funcional també puguen gaudir plenament del municipi com a destinació.
Crónica CT* ho pots llegir perquè som Creative Commons


Cap comentari :