Muface estrena concert amb Adeslas i Asisa l'1 de maig: els mutualistes tenen un mes per triar Muface estrena concert amb Adeslas i Asisa l'1 de maig: els mutualistes tenen un mes per triar
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Muface estrena concert amb Adeslas i Asisa l'1 de maig: els mutualistes tenen un mes per triar


#Muface #SanitatFuncionaris

A partir de l'1 de maig, els mutualistes de Muface tindran Adeslas i Asisa com a noves asseguradores en substitució de DKV, i disposaran de tot el mes per a triar entre estes dos o la sanitat pública. El nou concert, valorat en 4.800 milions, implica una pujada de primes del 41,2% en tres anys, però els sindicats ja han mostrat preocupació i demanen a Muface que garantisca la qualitat de l'assistència i els quadres mèdics davant les retirades d'alguns grups hospitalaris.

 La mutualitat dels funcionaris ha anunciat que l'acord nou per a l'assistència sanitària privada començarà a funcionar l'1 de maig. Les empreses que donaran este servici seran Adeslas i Asisa, i es preveu que firmen el contracte els últims dies d'abril.

Què passa a partir de l'1 de maig? Pues que s'obri un termini especial d'un mes perquè els mutualistes i els seus beneficiaris trien. Poden decidir si es queden com estan o si canvien d'entitat: o la sanitat pública, o Adeslas, o Asisa. Tot el mes de maig per a pensar-s'ho.

I què passa amb els que estaven amb DKV? El mateix. Tenen també tot el mes de maig per a demanar el canvi a una de les altres opcions. Però atenció: si no diuen res, si no trien on volen anar, Muface els passarà directament a la sanitat pública. Això sí, este canvi forçós no es farà efectiu fins a l'1 de juny. Mentrestant, durant tot el maig, DKV continuarà donant servici als seus mutualistes, encara que ja hagen demanat el canvi. Diu Muface que si hi ha tractaments que necessiten continuïtat, serà DKV qui s'encarregarà de passar les dades perquè tot seguisca com toca. De tota manera, totes les entitats continuaran treballant com fins ara fins que entre en vigor el nou concert.

Parlant del concert nou, es va adjudicar el març passat. I no és poca cosa, eh? Parlem d'un volum de negoci d'uns 4.800 milions d'euros per als tres anys que cobrirà. Les primes, el que es paga, pujaran prou: un 41,2% més al final del tercer any, comparat amb el conveni que acaba ara. Fent números, per a finals de 2027, les primes aniran des dels 32,9 euros al mes per als assegurats entre 5 i 14 anys, fins als 273,97 euros per als majors de 74 anys.

Davant d'este panorama, els sindicats han mogut fitxa. Li han demanat a Muface que assegure que els quadres mèdics estiguen garantits, que els metges i hospitals hi seran, vaja, per a garantir una assistència sanitària de qualitat. Des de l'àmbit sindical se sospita que la situació és delicada. Diuen que, malgrat les negociacions i els avanços, les asseguradores no estan garantint ni la qualitat ni la viabilitat del model.

Els sindicats denuncien una cosa important: que encara que la prima ha pujat eixe 41,2% per a fer el contracte més atractiu per a les empreses, este augment no s'estaria reflectint en les tarifes de metges i hospitals. Segons fonts sindicals, això ja ha tingut conseqüències: HM Hospitales s'ha retirat dels concerts de Mugeju (Justícia) i Isfas (Defensa) a Catalunya, i en general, l'oferta mèdica s'està reduint. A més, fonts sindicals afirmen que s'han assabentat que el grup Quirón Salud també s'ha retirat del conveni d'Isfas per part d'Adeslas.

L'àmbit sindical veu estes eixides, sumades a la retirada de DKV del concert de Muface, com un greu precedent. Temen que altres hospitals puguen fer el mateix si la situació no canvia. Recorden també que Sanitas i Mapfre tampoc volgueren participar en Mugeju perquè no arribaren a un acord amb les asseguradores. Per tot això, des dels sindicats se subratlla la idea que l'Administració ha d'intervindre per a garantir la qualitat de l'oferta sanitària.

Per tant, els sindicats reclamen al Consell General de Muface que intervinga i supervise la situació. L'objectiu és que els mutualistes tinguen dret a la mateixa cartera de servicis que la resta de ciutadans al Sistema Nacional de Salut i que no es convertisquen en pacients "de segona categoria". 

Al final, estes condicions que es venen arrossegant per qüestions consuetudinàries de molts anys, fan que els beneficis d'eixes empreses privades de la sanitat, hagen d'eixir d'algun lloc, potser hi haurà, com diuen no pocs, repensar el sistema i centrar-lo tot en la sanitat pública. D'una banda la Seguritat Social tindria més quotes i més pressupost per a atendre'ns a tots.

Redacció Crònica

 


Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal