Veïns de l'Eliana demanen solucions pel tancament del pas de l'estació de metro Veïns de l'Eliana demanen solucions pel tancament del pas de l'estació de metro
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Veïns de l'Eliana demanen solucions pel tancament del pas de l'estació de metro


#TransportPúblic #SeguretatViària #LEliana




L’Ajuntament s’ha reunit amb el col·lectiu veïnal per escoltar les seues peticions. El nou recorregut complica l’accés entre barris i genera nous riscos.

Creuar les vies del metro a l’Eliana s’ha convertit en un maldecap per a molts veïns. Des del desembre passat, la reclassificació del pas de l’estació com a “pas entre andanes” ha canviat per complet la mobilitat de la zona, obligant molts vianants a recórrer trajectes més llargs i menys accessibles.

Aquest dilluns, una vintena de veïns preocupats per la situació s’han reunit al Saló de Plens de l’Ajuntament amb l’alcalde, Salva Torrent, per traslladar-li les seues demandes. Torrent els ha recordat que el consistori ja ha aprovat per unanimitat una moció sobre el tema i ha remés un escrit a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). La resposta de l’empresa ferroviària ha sigut que les obres compleixen el pla de seguretat previst.

Un pas més llarg i menys accessible

Segons un informe tècnic municipal, que serà enviat en breu a FGV, la modificació no ha reduït el flux de vianants, sinó que ha generat noves situacions de risc. L’alternativa proposada per FGV, un pas inferior situat a menys de 500 metres, obliga a recórrer una distància gairebé un quilòmetre més llarga i allarga el trajecte d’1 a quasi 11 minuts.

"Les mesures adoptades han complicat el trànsit dels vianants que no utilitzen el metro, obligant-los a fer un recorregut més llarg i menys accessible en un punt clau que connecta Montepilar-Montealegre amb el centre de l’Eliana", ha explicat l’alcalde.

Possible solucions sobre la taula

L’Ajuntament ha proposat diverses alternatives per millorar la situació:

  • Reobrir l’accés directe sense necessitat de pujar a l’andana.
  • Construir un nou pas inferior o una passarel·la superior.
  • Reclassificar el pas com a “pas a nivell per a vianants” amb mesures de seguretat addicionals.

A més, el consistori s’ha compromés a donar suport a la recollida de signatures que el col·lectiu veïnal impulsarà en les pròximes setmanes. La prioritat, segons ha conclòs Torrent, és "garantir la seguretat i l’accessibilitat de tota la ciutadania".

Ara, queda en mans de FGV decidir si reacciona a la demanda veïnal.



Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal