#Mazondimision
L'editorial del diari ABC, titulat "Mazón debe irse ya", llança un missatge contundent sobre la crisi política que envolta el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón. El text no es limita a una crítica aïllada, sinó que presenta una sèrie d'arguments que fan políticament inviable la continuïtat de Mazón al capdavant del govern autonòmic. La peça se centra especialment en la gestió de la DANA del 29 d'octubre, en què van morir 228 persones, i en la decisió de la jutgessa instructora d'imputar a l'exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i al seu número dos d'Emergències, Emilio Argüeso.
L'editorial subratlla que, encara que Mazón no ha estat imputat per la seua condició d’aforat, la jutgessa li ha oferit declarar voluntàriament en qualsevol moment. A més, el document judicial ja estableix que la responsabilitat pel retard en alertar la població recau directament en l'Executiu autonòmic, destacant que altres institucions, com la Universitat de València, van prendre mesures preventives amb la informació existent. L'editorial recull textualment que l’"inactivitat patent" del govern valencià va privar les víctimes de la possibilitat de salvar-se.
A més de la gestió de la crisi, el text posa en dubte les explicacions de Mazón sobre la seua pròpia actuació durant la tragèdia. Mentre el president valencià va defensar inicialment que va arribar al CECOPI (Centre de Coordinació d’Emergències) després de les 19.30 hores, posteriorment va rectificar la seua versió indicant que va ser a les 20.28. Aquesta falta de claredat, segons ABC, evidencia una voluntat de minimitzar la seua responsabilitat.
L'article també critica l'actitud del Partit Popular, que, segons l'editorial, "sap des del dia següent a la tragèdia" que Mazón és un president políticament acabat. No obstant això, el manté en el càrrec per la falta d'acord amb Vox per trobar un substitut. Aquesta situació ha provocat que Mazón estiga governant amb "respiració assistida", convertint-se en una figura debilitada que no compta ni amb el suport del seu propi partit a escala nacional. La seua recent visita a Madrid per buscar un reforç polític es va saldar amb un fracàs, ja que no va rebre cap suport significatiu de la direcció del PP.
Finalment, l'editorial conclou que la crisi política que s'ha desencadenat només pot empitjorar si Mazón es manté en el poder. ABC alerta que l'oposició d'esquerres està aprofitant la situació per reorganitzar-se i compara aquest cas amb altres tragèdies com l'accident del metro de València o el desastre del Prestige a Galícia. Per al diari, mantenir Mazón al capdavant de la Generalitat només aprofundirà la crisi i consolidarà la seua feblesa política.
Conclusió externa a l’editorial d’ABC
Més enllà del que exposa ABC, altres veus han posat el focus en una qüestió especialment delicada: on es trobava Carlos Mazón durant les hores més crítiques de la tragèdia? Aquesta és una dada que, segons diverses informacions, podria resultar comprometedora per a la seua imatge pública i política. Així com en el passat s’han difós casos que han posat fi a carreres polítiques –com l’escàndol de les cremes de Cristina Cifuentes–, en aquest cas el que s’insinua, com va dir la periodista Morodo, és que es podria revelar on era exactament Mazón mentre 228 valencians perdien la vida.
Como muchos me pedis que cuelgue el vídeo aquí lo dejo. Yo creo que está bastante claro. Pretender ahora que creamos que cuando decía esto se refería a la Moncloa es tomarnos demasiado por tontos. https://t.co/ySkY2njVkb pic.twitter.com/6mHANOC0kj
— Oscar Puente (@oscar_puente_) February 25, 2025
Aquesta informació, si arribara a eixir a la llum de manera oficial, podria ser devastadora per a la seua continuïtat política, ja que reforçaria la percepció d’una desconnexió total del líder amb la realitat del seu territori en un moment crític. Si Mazón continua resistint-se a abandonar el càrrec, com apunta ABC, la pressió podria anar en augment fins a forçar una eixida forçada per part del seu propi partit o per revelacions que podrien afectar greument la seua imatge personal i política.
Àgora CT
Cap comentari :