#PSPV #Política #DiputacióValència #RobertRaga
El candidat a la secretaria provincial del PSPV i alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha disparat contra Vicent Mompó, president de la Diputació de València, acusant-lo de ser “la crossa” de Mazón i, ara, el seu “advocat d’ofici”. En un acte amb la militància a Abastos (València), Raga va instar Mompó a “dir la veritat o dimitir ja” després de les seues declaracions a la comissió d’investigació sobre la gestió de la DANA.
Un laberint de versions
Raga ha sigut contundent: “No ha deixat de canviar i contradir versions”, va denunciar, posant en dubte la credibilitat de Mompó respecte a la seua actuació en el CECOPI. A més, el candidat socialista va llançar una comparació que no passarà desapercebuda: “Mompó és el Mazón en valencià, quasi una còpia”.
Segons Raga, la situació exigeix claredat i transparència, i per això ha promés una moció de censura a partir del 2 de març si aconsegueix la secretaria provincial del PSPV. La seua idea? Unir totes les forces progressistes per fer un cordó sanitari al PP i a Vox i evitar que continuen governant a la Diputació.
Pressió a les forces progressistes
El candidat socialista també va llançar un missatge directe a la resta de partits progressistes de la Diputació: “Si no exigeixen explicacions a Mompó ni donen suport a una moció de censura, hauran d’explicar als seus veïns per què pacten amb aquest PP de la mentida”.
A més, va recordar el “enorme dolor” de les víctimes de la DANA per la gestió del PP i va insistir que la Comunitat Valenciana i la província de València “no es mereixen ni a Mazón ni a un president de la Diputació que s’ha convertit en el seu defensor”.
Un projecte de canvi a la Diputació
Raga aposta per una Diputació progressista i ha presentat un paquet de propostes amb eixos clars com la vivenda, la sostenibilitat, la igualtat i el desenvolupament local. Segons ell, són mesures que “cap partit progressista pot rebutjar” i que marquen un full de ruta clar per a la institució.
Una campanya quilomètrica
L’acte a Abastos forma part d’una gira intensa per tota la província de València, amb la qual Raga recorrerà més de 2.600 km i visitarà més de 20 municipis i agrupacions socialistes.
Des del seu equip de campanya defensen que aquest projecte es basa en la proximitat, visitant tant grans com xicotetes agrupacions per conéixer la realitat de cada comarca i les necessitats de la militància.
“El seu objectiu és unir un mosaic de realitats comarcals per construir una secretaria provincial que transforme el PSPV i el faça guanyar alcaldies, la província i la Generalitat Valenciana”, expliquen des del seu entorn.
Raga, que ja ha reunit més de tres-cents militants d’Abastos, les Joventuts Socialistes i València Nord, insisteix que la seua candidatura “no pactarà amb el pitjor PP dels últims anys” i vol ser la ferramenta per recuperar institucions i reforçar el projecte socialista a la Comunitat Valenciana.
Cap comentari :