Protesta a Catarroja contra la reforma de la Llei de l’Horta del Consell Protesta a Catarroja contra la reforma de la Llei de l’Horta del Consell
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Protesta a Catarroja contra la reforma de la Llei de l’Horta del Consell



#Catarroja #HortaValenciana #MediAmbient

“No podem permetre que desaparega una part de la nostra història i del nostre futur”.

Veïns i organitzacions han eixit al carrer per a protestar contra la nova normativa del Consell, que permet la construcció en zones protegides de l’Horta Valenciana. La reforma afecta directament quinze municipis i posa en risc més de 3.800 hectàrees de terreny agrícola.

La mobilització ha tingut lloc hui a Catarroja, un dels municipis més afectats per la reforma aprovada pel Consell del Partit Popular i Vox. Centenars de persones s’han concentrat per a expressar el seu rebuig a la modificació de la Llei de l’Horta de València, que elimina el Consell de l’Horta i permet la construcció en zones fins ara protegides.

Segons tenim constància en Crònica, la nova normativa obri la porta a edificar en terres de protecció agrícola de grau 3, una mesura que afecta un terç de les 11.000 hectàrees protegides, és a dir, unes 3.800 hectàrees distribuïdes en quinze municipis. La reforma impulsada per la Conselleria de Medi Ambient s’ha justificat per les "carències i obstacles" de la legislació vigent i per les conseqüències de les inundacions d’octubre de 2024. A més, el govern autonòmic argumenta la necessitat de generar solucions urbanístiques davant l’actual emergència residencial.

Els municipis afectats es troben dividits en dos grans blocs. Al sud, Catarroja, Picanya, Paiporta i Torrent han vist perillar els seus terrenys agrícoles, especialment després dels episodis de fortes pluges. Al nord, la zona afectada s’estén des de Foios fins a Puçol, amb una àrea més àmplia de terreny protegit en risc.

Les entitats en defensa de l’Horta han denunciat que esta mesura desprotegeix un dels espais agrícoles més emblemàtics de la Comunitat Valenciana i suposa un perill per a la continuïtat d’un paisatge històric. “No és només una qüestió ambiental, és la nostra identitat i la nostra manera de viure”, han afirmat des de les organitzacions convocants.

Els col·lectius han avançat que continuaran amb les mobilitzacions i estudien possibles accions legals per a intentar frenar l’aplicació de la norma. Mentrestant, la reforma segueix avant, amb el debat obert entre administracions, veïnat i grups ecologistes.





Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal