La Policia Local de l'Eliana reforça la seguretat amb més controls i tecnologia La Policia Local de l'Eliana reforça la seguretat amb més controls i tecnologia
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

La Policia Local de l'Eliana reforça la seguretat amb més controls i tecnologia

• En 2024 va realitzar prop de 10.800 serveis rellevants, dels quals 2.260 van estar relacionats amb la seguretat ciutadana. 

#LEliana #SeguretatCiutadana #PoliciaLocal

La seguretat és una prioritat que evoluciona amb el temps, adaptant-se a les necessitats de la ciutadania.

Durant l'any 2024, la Policia Local de l'Eliana va realitzar prop de 10.800 serveis, amb un augment en controls de trànsit i seguretat ciutadana. La incorporació de tecnologia i nous agents ha permés millorar la vigilància, mentre que l’Ajuntament manté la formació contínua del cos policial. Per a 2025, està prevista l'ampliació de les dependències i nous processos selectius.

La Policia Local de l'Eliana va portar a terme 10.796 serveis rellevants en 2024, amb l’objectiu de garantir la seguretat i la convivència al municipi. D’entre aquestes intervencions, 2.260 estaven directament relacionades amb la seguretat ciutadana i la prevenció de robatoris. Segons la memòria anual del cos, s'ha registrat una baixa incidència d'incidents per consum d'alcohol en la via pública, alhora que han augmentat els controls en establiments, habitatges, persones i vehicles.

Pel que fa als serveis de gestió, es van comptabilitzar 8.595 actuacions, duplicant la xifra registrada en 2020. En aquest apartat, s'ha detectat un increment en els expedients relacionats amb animals i trànsit. A més, les gestions vinculades a la circulació viària també han quasi duplicat les xifres de l’any de la pandèmia, amb 5.778 intervencions, incloent-hi sessions d’educació viària en centres escolars i un increment de proves d’alcoholèmia i drogues. En 2024 es van dur a terme prop de 520 controls de trànsit, amb l'estacionament indegut en el carril de circulació com la infracció més freqüent.

En l'àmbit de la vigilància, l'Eliana compta actualment amb 127 càmeres de videovigilància, a les quals s'han afegit 26 càmeres intel·ligents en els aparcaments de Les Neus i Les Corts. Aquests dispositius permeten un monitoratge en temps real, millorant la seguretat i facilitant la resposta davant possibles incidents.

El cos policial també ha ampliat la seua plantilla amb la incorporació de set nous agents, cobrint quasi totes les places disponibles. A més, l'entrada de personal de menys de 30 anys ha ajudat a reduir la mitjana d'edat del cos. Paral·lelament, l'Ajuntament continua impulsant la formació contínua dels agents, amb jornades d'actualització en l’ús de desfibril·ladors i pràctiques de tir.

De cara a 2025, la Policia Local continuarà modernitzant-se. El pròxim dilluns, 24 de febrer, s’inaugurarà l’ampliació de les dependències policials, i al llarg de l’any es convocaran nous processos selectius per a cobrir la plaça de segon inspector i altres vacants d’agents.

L’alcalde de l'Eliana, Salva Torrent, ha destacat que la millora dels recursos i la modernització de la plantilla són claus per a respondre als reptes presents i futurs de la ciutadania.

Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal