Deu dies de pel·lícula per a celebrar la X edició del Festival de Cinema Antonio Ferrandis de Paterna Deu dies de pel·lícula per a celebrar la X edició del Festival de Cinema Antonio Ferrandis de Paterna
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Deu dies de pel·lícula per a celebrar la X edició del Festival de Cinema Antonio Ferrandis de Paterna


Paterna es prepara per a celebrar la X edició del Festival de Cinema Antonio Ferrandis, amb una sèrie d'activitats que s'estendran durant deu dies, entre el 23 de gener i l'1 de febrer. El certamen celebrarà el seu desé aniversari en gran, amb propostes per a tots els públics, projeccions, col·loquis, curts, tallers, animacions, concerts i presentacions de llibres.

En aquest sentit, la Tinenta Alcalde de Garantia Social, Igualtat i Tradicions, Isabel Segura ha destacat "la consolidació del nostre Festival de Cinema durant aquests deu anys, a través d'iniciatives que ho han convertit en un aparador perfecte per al cinema, com el Concurs de Curtmetratges, la projecció de produccions locals i nacionals i la celebració de col·loquis i presentacions que demostren el compromís del món audiovisual amb la societat".

De la mateixa manera, Segura ha assegurat que "la continuïtat del nostre Festival està garantida pel gran acolliment que té, any rere any. Des de l'equip de govern, continuarem donant suport a la cultura per a tots els públics".

El Festival de Cinema de Paterna torna a apostar per la formació en la seua desena edició. El dijous, 23 de gener, el director valencià Nacho Ruipérez impartirà un taller sobre recursos per a fer un curtmetratge, en el Casino de la Plaça del Poble. La iniciativa va dirigida a estudiants de secundària, cicles formatius i formació superior, i durant la mateixa s'animarà als i les assistents a dirigir i rodar un curt de cinc minuts en una setmana. El professor seleccionarà el millor curtmetratge, que serà anunciat i projectat abans de la passada especial del dissabte, 1 de febrer, als cinemes Kinépolis.

El divendres, 24 de gener marcarà l'inici de les projeccions en el Gran Teatre Antonio Ferrandis. La pel·lícula "Dumbo" (Tim Burton, 2019) donarà pas a un cap de setmana dedicat a la infància. Abans de la projecció, que tindrà lloc a les 19.00 hores, els xiquets i xiquetes podran gaudir d'un taller de circ al carrer, on practicaran acrobàcies, equilibris o malabars.

Seguint amb la programació dedicada als més xicotets, el dissabte, 25 de gener, a partir de les 17.00 hores, el Gran Teatre rebrà a l'entranyable os peruà establit a Londres "Paddington" (Paul King, 2014), en la seua pel·lícula live action. Els més xicotets gaudiran d'una animació infantil especial dedicada a aquest simpàtic personatge, prèvia a la projecció.

El diumenge, 26 de gener, la Plaça Enginyer Castells acollirà la gran Festa del Cinema. Tallers, maquillatge, atraccions i el concert de la banda Els Cazarockeros ens faran viure un matí de pel·lícula a partir de les 11.00 hores.

La segona setmana del festival obrirà amb un altre plat fort. El dimarts, 28 de gener, els deu curts finalistes de la Secció Oficial del Festival es projectaran en el Gran Teatre Antonio Ferrandis a les 11.00 hores. Eixe mateix dia, els directors paterners Kevin Castellano i Edu Hirschfeld presentaran el seu aclamat documental "L'art dels analfabets", basat en la vida de Castellà.

El dimecres, 29 de gener, a les 20 hores, es presentarà "La Gàbia", la segona part del documental "Orígens", produïda per la Federació d'Interpenyes de Paterna en col·laboració amb l'Ajuntament de la localitat, i centrada en els orígens de Paterna com "Ciutat del Foc". En finalitzar, s'oferirà una degustació de tapes d'establiments hostalers de la localitat relacionades amb el foc.

En la seua desena edició, el Festival de Cinema de Paterna bolca el seu compromís social en els dramàtics successos viscuts a València el passat octubre amb motiu de la DANA, les seues conseqüències socioculturals i el seu impacte en la indústria audiovisual. El dijous, 30 de gener, a les 18.30 hores, en el Gran Teatre Antonio Ferrandis debatran entorn a aquests temes Inés Paris, directora de cinema, Kiko Martínez, productor i Sandra Mora, vicepresidenta de l'Acadèmia Valenciana de l'Audiovisual. Després de la xarrada, es projectarà la pel·lícula "Oblit" (Inés París, 2023), ambientada en la riuada de 1957.

El divendres, 31 de gener, a les 19.00 hores, es presentarà als Cinemes Kinépolis Paterna el llibre "Almodóvar, una retrospectiva" del periodista i escriptor especialitzat en cinema Pau Gómez. Posteriorment es podrà gaudir en pantalla gran "L'habitació del costat" (Pedro Almodóvar, 2024), l'última producció del director manxec.

L'últim dia, dissabte, 1 de febrer, els cinemes Kinépolis acolliran una projecció especial del llargmetratge Mar Endins (Alejandro Amenábar, 2004), protagonitzat per Belén Rueda, Premi Especial Antonio Ferrandis 2025, i que celebra el XX aniversari de la seua estrena. A les 21.00 hores tindrà lloc la Gala del Festival en el Gran Teatre Antonio Ferrandis, en la qual l'actriu madrilenya rebrà el seu guardó i es donaran a conéixer els curtmetratges guanyadors del certamen. L'esdeveniment el conduiran els presentadors valencians Ximo Rovira i Gemma Juan.

Les entrades i invitacions per als esdeveniments i projeccions es podran aconseguir en l'Oficina de Turisme, situada en el número 3 del carrer Major, a partir del divendres, 17 de gener, o en l'estand itinerant que recorrerà els barris de la ciutat.


Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons
Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal