L'Ajuntament de Paterna ha decidit congelar l'Impost de Béns Immobles (IBI) per a l'any 2025, mantenint-se com un dels municipis amb els tipus impositius més baixos de la Comunitat Valenciana i d'Espanya. Aquesta mesura permet continuar invertint en infraestructures i serveis sense augmentar la pressió fiscal sobre els ciutadans.
Paterna manté la congelació de l'IBI
L'Ajuntament de Paterna ha anunciat la congelació de l'Impost de Béns Immobles (IBI) per a l'any 2025, mantenint el municipi com un dels que presenta els tipus impositius més baixos tant a la Comunitat Valenciana com a nivell estatal. L'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, ha destacat que la bona gestió de les finances municipals permet aquesta mesura sense comprometre les inversions en infraestructures i serveis per als veïns i veïnes.
El primer edil ha afirmat que "l'eficient gestió que portem realitzant de les arques municipals des que entrem a governar en 2015 ens permet que, en el pròxim exercici 2025, continuem invertint en la millora de les nostres infraestructures i serveis ciutadans sense necessitat de pujar els impostos". Aquesta congelació suposa que els contribuents de Paterna continuaran pagant un tipus impositiu de l'IBI del 0,48%, molt proper al mínim legal establit en el 0,40% per a béns de naturalesa urbana.
Comparativa amb altres municipis
La mitjana del rebut de l'IBI per als paterners i paterneres se situa en els 400 euros anuals, una xifra que està per davall de la mitjana d'altres municipis amb característiques similars. En comparació amb altres ciutats de la Comunitat Valenciana de més de 74.000 habitants, com és el cas de Torrent (amb un tipus impositiu del 0,52%), València (0,58%) o Alacant (0,93%), Paterna manté una posició competitiva quant a la pressió fiscal sobre els immobles.
També a nivell estatal, Paterna destaca per la baixa càrrega impositiva del seu IBI. Altres ciutats, com Benidorm, registren un tipus del 0,82%, mentre que a Saragossa es tributa al 0,64%. Els rebuts corresponents a aquestes localitats oscil·len entre els 500 euros a València, els 683 euros a Benidorm i els 773 euros a Alacant, totes elles xifres significativament més elevades que les de Paterna.
Compromís amb la contenció fiscal i les millores
Aquesta política de contenció fiscal es suma als diferents projectes de millora que el consistori ha estat impulsant en els últims anys. Paterna ha apostat per millorar les infraestructures, augmentar la qualitat dels serveis i desenvolupar iniciatives que beneficien directament la ciutadania sense incrementar la pressió fiscal. “Gràcies a una administració responsable dels recursos públics, podem seguir treballant per Paterna sense necessitat d’augmentar impostos”, ha remarcat l’Alcalde Sagredo.
Amb aquesta nova congelació de l'IBI, l'Ajuntament de Paterna reafirma la seua política d'afavorir l'economia local, oferint facilitats a les famílies i empreses que resideixen al municipi, i posicionant-se com un referent en gestió fiscal dins de la Comunitat Valenciana.
Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons



No hay comentarios :