#ReduccióDocents #ConflicteEducació
La Conselleria d’Educació ha advertit als sindicats sobre una reducció de 3.200 llocs docents si no es renuncia a l’aplicació d’una sentència que obliga a reestructurar les plantilles educatives, creant tensió entre les parts implicades.
La Conselleria d’Educació ha alertat els sindicats CCOO i STE de la possibilitat de suprimir més de 3.200 llocs docents de cara al curs 2025-2026. Segons ha indicat la Federació d’Educació de CCOO del País Valencià (FECCOOPV), aquesta decisió es produiria si els sindicats no desisteixen de la demanda d’aplicació d’una resolució judicial guanyada, que obliga a reestructurar les plantilles segons l’acord signat al juny de 2023.
En una reunió celebrada ahir entre el Conseller d’Educació, el Sr. Rovira, el Secretari Autonòmic Daniel Mc Evoy i els sindicats, es va exposar la intenció de la Conselleria de negociar una nova ordre de plantilles "amb altres criteris". Tot i això, el Conseller va expressar també la voluntat de buscar mesures legals per retardar l’execució de la sentència, malgrat que l’auto del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) estableix clarament la necessitat d’acatar l’acord de 2023.
Tensió amb els sindicats i possibles mobilitzacions
Davant la negativa de les organitzacions sindicals a modificar l’acord i el seu rebuig a postergar l’aplicació de la resolució, Rovira va advertir de l’eliminació de les 3.200 places creades el curs passat i les que resten per implementar aquest curs, segons la resolució judicial.
Per la seua part, la FECCOOPV ha manifestat la seua indignació per aquesta amenaça, acusant el Consell de posar en risc tant els drets laborals del professorat com la qualitat educativa de l’alumnat. Segons han expressat, aquestes accions "demostren un retrocés en el compromís de garantir una educació de qualitat i unes condicions laborals dignes". El sindicat ha reafirmat la seua posició de defensar l’aplicació de la sentència i els acords de plantilles.
Els representants de CCOO han assegurat que no claudicaran davant "xantatges" i han confirmat la planificació de noves mobilitzacions per tal de garantir la consolidació de les plantilles docents i el manteniment dels llocs de treball.
![]() |
| concentracó del mesde juny . Arxiu |



No hay comentarios :