Cinc comparses del Camp de Túria rebran ajudes de 500 euros de la Diputació, 406 en tota la provincia Cinc comparses del Camp de Túria rebran ajudes de 500 euros de la Diputació, 406 en tota la provincia
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Cinc comparses del Camp de Túria rebran ajudes de 500 euros de la Diputació, 406 en tota la provincia


Hasta 406 comparsas de toda la provincia recibirán la cantidad de 500 euros cada una, en concepto de subvención, tras haberlo pedido y cumplido las normas publicas el 10 de septiembre en el BOP. La Diputació de València ha concedit ajudes econòmiques a cinc comparses de quatre municipis de la comarca del Camp de Túria amb l'objectiu de fomentar la difusió i promoció de les festes de Moros i Cristians. Les poblacions beneficiades són Llíria, Riba-roja de Túria, Bétera i Olocau, municipis on diverses associacions festeres han sol·licitat i obtingut aquest suport econòmic, que ascendeix a 500 euros per entitat.

Reconeixement a la diversitat festera

En concret, Llíria ha estat el municipi amb major nombre d'entitats beneficiades de la comarca, amb la participació de la comparsa Cristiana el Combat 7 d’Octubre i l’Associació Cultural Comparsa Mora Zayyan. Per la seua banda, Riba-roja de Túria ha comptat amb la comparsa Moros i Cristians; Olocau ha estat representada per l’Associació Moros i Cristians El Cid, i Bétera per la Comparsa Mora Almunia. Aquestes agrupacions s’uneixen a les 406 comparses i filaes de tota la província que han sol·licitat el suport econòmic de la Diputació per a impulsar una de les festes més arrelades del territori valencià.

Àmplia resposta provincial

La convocatòria d'ajudes, publicada el 10 de setembre al Butlletí Oficial de la Província (BOP), ha tingut una resposta significativa amb sol·licituds de 79 municipis repartits en 11 comarques, a més de 19 col·lectius de la capital. Entre les comarques amb major protagonisme destaca la Vall d'Albaida, amb 137 comparses de 21 municipis, seguida per l’Horta Sud, amb 91 comparses de 13 localitats, i l’Horta Nord, amb 30 sol·licituds de municipis com Paterna i Moncada, que han obtingut un important nombre d’ajudes.

Compromís amb les tradicions

La vicepresidenta primera de la Diputació, Natàlia Enguix, ha remarcat la rellevància de la resposta a la convocatòria, destacant que “la gran participació reflecteix l’important arrelament d’aquestes festes al nostre territori”. Per la seua banda, el president de la institució, Vicent Mompó, ha insistit en la voluntat de reforçar les ajudes a les tradicions valencianes com a part de la identitat col·lectiva: “Les nostres festes ens definixen com a poble, i per això estem compromesos a continuar donant suport als col·lectius que treballen per mantindre-les vives”, ha afirmat.

La festa de Moros i Cristians, un element vertebrador

Amb una dotació total de més de 200.000 euros per a les comparses de la província, la Diputació de València ha reiterat el seu compromís amb la festa de Moros i Cristians, equiparant-la amb altres celebracions tradicionals com les Falles. Enguix ha subratllat que aquesta iniciativa respon a una “reivindicació històrica del col·lectiu fester” i ha destacat l’esforç de les associacions per preservar i difondre aquesta tradició. A més, ha recalcat que la recent declaració de la festa d'Ontinyent com a Festa d'Interès Internacional confirma el caràcter internacional d’aquesta celebració.

Amb aquestes ajudes, la Diputació busca reforçar la cohesió social i cultural del territori, reconeixent la tasca de les comparses i filaes en la transmissió i manteniment de les festes populars valencianes.

   


Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

No hay comentarios :

BlueSky Mastodon NotaLegal