El teu Diari digital, plural i progressista, amb informació del Camp de Túria, del món i els drets humans.
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benaguasil, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant, Casinos, Marines, Loriguilla, Los Serranos, Paterna

Llíria rep 162.578 euros de fons europeus per a modernitzar l'administració local

Llíria rep 162.000€ de fons europeus per a implantar projectes de modernització administrativa

Estan enfocats a la transformació digital dels servicis públics, millorant l'accés digital a la ciutadania i la ciberseguretat del sistema municipal

Dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència dels Fons Europeus Next Generation, s'han concedit a l'Ajuntament de Llíria dos subvencions per a projectes de modernització i digitalització en l'àmbit de les administracions de les entitats locals.

Les dos actuacions, amb un import total de 162.578 euros, estan dirigides a facilitar l'accés digital a la ciutadania i la millorar la ciberseguretat del sistema municipal. Està previst que es desenvolupen durant el primer quadrimestre de 2024.

La primera d'elles ha rebut una subvenció de 54.888 euros. L'edil de Modernització i Noves Tecnologies, Andreu Badía, ha explicat que "es planteja fer més accessible i visible l'administració local, per a aquelles persones que no disposen de les eines o coneixements necessaris, amb la posada en funcionament de punts digitals de connectivitat i visualització de continguts municipals i tràmits administratius, que faciliten l'autogestió i interactuació amb els servicis municipals, així com la posada a la seua disposició d'informació del consistori d'interés públic".

Contempla la implantació d'un gran tòtem informatiu al centre de la localitat, a més de diverses pantalles en espais públics connectades amb els sistemes de comunicació municipals per a visualitzar informació i donar a conéixer els calendaris d'activitats i catàlegs de servicis que des de l'ajuntament es programen al llarg de l'any.

L'altra subvenció, amb un import de 107.690 euros, recull dos línies estratègiques d'actuació per a la modernització, connectivitat i seguretat de l'administració. L'objectiu és dotar d'infraestructures digitals per a garantir la seua disponibilitat en qualsevol circumstància i adaptar la capacitat de les ja disponibles, amb la finalitat de desenvolupar la seua connectivitat, ciberseguretat, l'economia de la dada i la intel·ligència artificial. A més, es pretén reforçar la interoperabilitat dels diferents servicis bàsics de l'administració digital. 


Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons