Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Llíria. Vilamarxant....

Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Riba-roja inicia les obres de la passarel·la ciclo-vianants que connectarà amb l'estació de metro d'El Clot pel barranc de Mandor

L'Ajuntament de Riba-roja ha iniciat les obres de construcció de la nova passarel·la sobre el barranc de Mandor, que facilitarà la connexió i accessibilitat de les urbanitzacions de la zona nord - Santa Rosa, Entrenaranjos, Montealcedo, Parc Montealcedo, El Molinet i Santa Mónica - amb l'estació de metro d'El Clot.

El nou accés connectarà el carrer Enrique Alamar i el carrer Logronyo, mitjançant una passarel·la que tindrà un ús ciclo-vianants. Aquesta serà de tipus arc atirantat o bow-string, de 42,65 metres de llum, amb dos arcs inclinats cap a la seua part superior, amb una altura total de 6,20 metres. El paviment de la passarel·la estarà format per rajola de pedra calcària col·locada sobre xapa metàl·lica de 5 mm de grossària, que servirà de superfície de suport per al paviment de rajoles i disposarà d'il·luminació led.

El barranc de Mandor ha exercit històricament com una barrera entre Santa Rosa i l'estació d'El Clot, dificultant la mobilitat i la connexió dels veïns i veïnes de les urbanitzacions pròximes. Actualment els qui accedeixen a peu o amb bicicleta, es veuen obligats a vorejar el llit del Barranc fins a aconseguir el carrer Màlaga, la qual cosa implica importants increments en les distàncies i temps de desplaçament, a més del risc que suposa per als qui accedeixen a l'estació per la calçada CV-336, sense cap mena de vorera.

Amb aquesta mesura, el consistori pretén millorar la connectivitat d'aquesta zona al mateix temps que promou l'ús del transport públic, entre els nombrosos veïns i veïnes que utilitzen diàriament aquest mitjà de transport. Segons les dades de Metrovalencia, la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) que passa per El Clot va ser utilitzada el mes de febrer passat per 879.711 usuaris. L'Ajuntament a més disposa del servei de transport municipal ConectaMetro, a través del qual, comunica l'estació amb el nucli urbà, el polígon industrial (arRibabus) i la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó/Riba-roja de Túria).

L'alcalde de Riba-roja, Robert Raga ha destacat, 'aquesta obra atén la necessitat de millorar la mobilitat de les persones residents a les urbanitzacions de la zona nord, que podran accedir de manera segura i més directa, a l'estació d'El Clot'. Raga –ha matisat- 'estem satisfets perquè finalment s'ha pogut adjudicar l'obra que inicialment va quedar deserta a conseqüència de l'encariment dels materials amb la crisi d'Ucraïna'.

La passarel·la, subvencionada dins del Pla d'Inversions de la Diputació de València, té un cost d'execució de 550.643, 63 euros i tindrà un termini d'execució de 12 mesos.


 


Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons

Publicat per Àgora CT. Associació Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. No es publicaran els comentaris que porten incrustats enllaços, encara que no estiguen complets. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

Mastodon