Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Llíria. Vilamarxant....

Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Riba-roja aposta per convertise en una Destinació Turística Intel.ligent ara ja manté el nivell 2 de la Xarxa

      

El consistori ha desenvolupat un pla per a convertir-se en destí sostenible, accessible, intel·ligent i basat en la governança col·laborativa.

Riba-roja de Túria ha apostat per una estratègia turística basada en la transformació cap a la Destinació Turística Intel·ligent (DTI), per a convertir-se en un destí més sostenible, accessible, intel·ligent, i basat en la governança col·laborativa.

D'aquesta manera, en 2021 es va redactar el Pla de Destinacions Turístiques Intel·ligents que va caldre adaptar durant 2022 a causa de les noves exigències requerides per INVATTUR (Institut Valencià de Tecnologies Turístiques).

Aquesta setmana s'ha donat a conéixer el llistat de nivells en la Xarxa DTI-CV dels municipis adherits a aquesta Xarxa, en la qual Riba-roja es manté en el nivell 2 de la Xarxa DTI-CV.

La Xarxa DTI és un projecte ambiciós i de llarg recorregut, que pretén promoure un nou marc de referència per a consolidar els nivells de desenvolupament i competitivitat del model turístic espanyol actual, al mateix temps que es posen les bases per al qual serà un nou model basat en innovació, coneixement, tecnologia, accessibilitat i governança compartida entre l'administració central, l'autonòmica i la local.

El model de Destinacions Turístiques Intel·ligents promou una metodologia de gestió que impulsa la implementació d'un model de governança transversal capaç de coordinar a tots els agents rellevants del territori, tant públics com privats, alhora que impulsa la transformació digital del destí des de diferents perspectives.

En 2021, Riba-roja va continuar treballant en el seu desenvolupament turístic, impulsant l'elaboració del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí, una eina de planificació dirigida a actuar en l'àmbit de la transició ecològica i l'eficiència energètica, la digitalització i la competitivitat.

D'aquest Pla, el municipi va obtindre una subvenció de 2.112.907,99€, dins de la II Convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destí 2022, finançat íntegrament amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. L'objectiu és connectar, a través del Barranc dels Moros, la passarel·la del metro amb el barri antic i el riu, i aconseguir redirigir als visitants des del Túria cap al nucli urbà. Així, el consistori pretén aconseguir l'objectiu de generar un turisme equitatiu i amb efectes positius en l'economia local.

Així mateix, la seua recent declaració com a municipi turístic Rellevant evidencien que el municipi està orientat cap al concepte de Destinació Turística Intel·ligent, garantint amb tot això el desenvolupament sostenible del territori i la seua accessibilitat universal, la qual cosa repercutirà de manera positiva en la qualitat de vida de les persones residents.

La regidor de Turisme i Patrimoni, Esther Gómez ha destacat, 'estem immersos en un procés de transformació que ens permetrà establir una estratègia turística planificada, a través del monitoratge de dades, que ens ajuden a millorar la gestió, així com incorporar aspectes com la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat i l'accessibilitat al Turisme'.


Crónica CT
* ho pots llegir perquè som Creative Commons

Publicat per Àgora CT. Associació Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. No es publicaran els comentaris que porten incrustats enllaços, encara que no estiguen complets. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

Mastodon