Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Llíria. Vilamarxant....

Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Opinió
Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

La Generalitat proposa impulsar la Càtedra Vicent Andrés Estellés per a preservar el llegat del poeta valencià


   Cultura de la Generalitat ha estudiat fórmules per a posar solució a les conseqüències de l'extinció de la Fundació Vicent Andrés Estellés, adscrita a l'Ajuntament de Burjassot (València), i proposa impulsar la creació d'una Càtedra per a preservar el llegat del poeta valencià.

   Segons ha informat la Generalitat en un comunicat, des de l'extinció de la Fundació, "s'ha mantingut una comunicació directa amb la família del poeta i les entitats i associacions que han vetlat sempre pel llegat d'Estellés".

   A principis de juny, la consellera d'Educació i Cultura, Raquel Tamarit es va dirigir a la família i a l'associació Ca Bassot "amb la finalitat d'abordar alternatives per a assegurar el patrimoni literari i de difusió de la figura de Vicent Andrés Estellés".

   Així mateix, des de la Conselleria es va contactar amb l'Ajuntament de Burjassot per a comptar amb la seua participació. Cultura de la Generalitat ha exposat a totes les parts una "solució àgil" que es pot impulsar des del departament de la consellera Raquel Tamarit, segons sosté.

   En aquest sentit, el secretari autonòmic de Cultura i Esport, Ximo López Camps, ha explicat que estan disposats a treballar "des de ja mateix en la creació de la Càtedra Vicent Andrés Estellés, amb la col·laboració de les universitats públiques valencianes i així dotar-la també de fons econòmics per la nostra banda en el pressupost de 2023".

   "D'aquesta manera, la Càtedra es convertirà en un espai d'estudi de l'obra del poeta i també podrà impulsar treballs d'edició, divulgació i commemoració, atés que 2024 serà el centenari del naixement del poeta. A més, podrà donar suport a les nombroses iniciatives socials al voltant de l'escriptor de Burjassot, com les 'Festes Estellés'", ha mantingut.

   Seria, a més, un "òrgan col·legiat" amb la participació de representants del món associatiu, del món de la investigació, de la família del poeta i altres administracions que desitgen ser partícips, d'acord amb la Conselleria de Cultura.


* ho pots llegir perquè la font és Creative Commons

Publicat per Àgora CT. Associació Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. No es publicaran els comentaris que porten incrustats enllaços, encara que no estiguen complets. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

Mastodon