Este divendres 19 de febrer tindran lloc a la Casa Gran diverses conferències que unirán la indumentària, el món faller i la llengua. La cap de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Immaculada Cerdà, presentarà els cartells d'indumentària del segle XVIII preparats per la Diputació. Un treball gràfic que ajuda a conéixer fil per randa totes les peces, masculines i femenines, que componen la indumentària fallera i la seua terminologia. Es tracta d'una de les campanyes de normalització vinculades a les festes d'arreu de la Comunitat.
També participarà en l'acte de divendres Josep Lluís Marín, membre de l'Associació d'Estudis Fallers, qui parlarà sobre el vocabulari faller. A través de l'evolució del llenguatge farà un recorregut per la nostra història i en concret, per la història del món faller. Paraules tan comunes durant les falles com la xocolatà no s'utilitzaven i en el seu lloc es feia referència a la bescuità. La replegà era la col·lecta i quan s'engalanaven els carrers es parlava de gallardets i banderoles i no d'enllumenat ja que als carrers no hi havia llum elèctrica.
Amb una vessant més pràctica intervidrà Conxín Llorens, del Grup de Danses de la Pobla de Vallbona, qui mostrarà les diferents peces de roba, des de la roba interior fins als últims complements, que formen part de la indumentària tradicional. Tots els assistents podran vore de prop totes eixes peces i conéixer de primera mà detalls com els teixits que s'utilitzen, la manera de col·locar-los i la seua funció. En definitiva, desmitificar alguns conceptes erronis al voltant de la indumentària tradicional.
Com a punt final actuarà el Grup de Danses de la Pobla de Vallbona per a mostrar la vestimenta i els balls tradicionals. Les xarrades començaran a les 19 hores a la Casa Gran, el museu etnològic de la localitat. Uns actes que han sigut organitzats des de l'Agència de Promoció del Valencià de la Pobla de Vallbona i la Regidoria de Festes.
Cap comentari :